CP
Hejsan!
Vår dotter är cp-skadad, hon är nu snart nio månader.
Jag känner mig fruktansvärt vilsen nu!
Jag har aldrig någonsin haft fördomar mot handikappade, men jag kämpar mycket med mig själv för att acceptera min dotters cp-skada.
Jag försöker att inte grubbla så mycket på hur framtiden blir, hur allvarligt hennes skada kommer att yttra sig...
Just nu märks ingenting på henne mer än att hon är lite sen i sin utveckling med att sitta och krypa, men det är på gång!
Sen vet vi att hon har en hörselnedsättning eller eventuellt är helt döv på sitt högra öra.
Det finns så många olika begrepp inom cp-skador, diagnoser, ord jag inte förstår.
Snälla hjälp mig ni med cp-skadade barn!
hur gör man för att acceptera, för att verkligen förstå!
Alla begrepp inom diagnoserna, displagi (?) och såna ord, vad betyder dom? Finns det cp-skadade barn som det inte märks så mycket på? När började ni märka att något var fel med era barn?
Jag har försökt prata med vår dotters läkare men han vill inte ge konkreta svar utan säger att alla barn är olika, vilket jag ju självklart förstår!
Men det skulle vara intressant ohc läsa lite om er andra "cp-föräldrar" här, hur ni märkte, när ni fick era barns diagnos och vad diagnoserna innebär