Sunwing resort Alcudia
Någon som varit på Sunwings resort på Alcudia.
Vi tänkte boka resa dit men svårt att veta vilken av alla byggnader man ska välja så tänkte be om tips ?
Någon som varit på Sunwings resort på Alcudia.
Vi tänkte boka resa dit men svårt att veta vilken av alla byggnader man ska välja så tänkte be om tips ?
Jag bodde på Alcudia Garden i två veckor 1994, mycket trevligt!
vi bodde på princessa(juni-08) som var mkt trevligt. På princessa finns all underhållning, typ mini disco,cirkus skola, underhållning för vuxna mm.Ja restaurang och bar fanns också. På det andra hotellet ( det höga, minns ej namnet) åt vi( hade all inclusive)där fanns också spa o gym. alla hotellen ligger nära varandra.Stranden är precis nedanför. Finns pooler utanför varje hotell, man har tillgång till alla ! alla utom piramides skulle jag kunna tänka mig att bo på. Piramides ligger lite längre bort , har ingen pool, utsikt eller nåt.Fråga mer om du undrar något.
vi bodde på viva sunrise förra året med 2 små barn,toppenbra var det där
Mamma me tre:
Ok det låter ju fint,allt utom Piramides blir alltså bra:)
Är det något med resan ni inte var nöjda med?
Vi var på Sunwings Resorts på Teneriffa i år.Med all inclusive.
Med små barn tycker jag det är ett toppen-koncept, inte så spännande men man kan verkligen slappna av.
Vi har bokat Piramides till sommaren 2009 lägenheterna där skall vara helrenoverade tills dess, så det hoppas jag verkligen. Vi tog det dels för att det var billigast men också för att vi tycker det är skönt att bo lite avlägset inte mitt bland alla människor. Skall bli spännande vi har aldrig varit på Mallorca eller åkt ving resort, hoppas att barnen gillar det och vi så klart. När har ni tänkt att åka? vi skall ditt i slutet på augusti.
Om man säger så här, piramides är inte dåligt ( våra vänner bodde där) MEN vi vill bo lite mer "mitt i" så att säga... Piramides var ju bara hus liksom, inga restauranger eller pooler tex.
Allt på sunwing resort var kanon bra och det bästa av allt var att vi tog all inclusive och alla aktiviteter man kunde vara med i om man kände för det.En annan sak som var bra var att vid ena barn poolen så var det "sandstrand" jätte mysigt alldeles i närheten fanns inhängnad lekplats och små mini toaletter för barnen.. Det var dyrt med mat och glass och sånt, man tjänar MYCKET på all inclusive, sen är det ju såååå skönt. Speciellt när man reser med småbarn.
Vi hade oxå tänkt åka i slutet av augusti men inte bokat än.
Jag har varit på Mallorca ett 10-tal gånger innan och gillar ön skarpt !
Vi har också bokat all inclusive har bott på hotell med det tidigare och tyckte det var mycket bekvämt, fast ving resort har ju bara nästan all inclusive. Några tips på bra/roliga utflyktsmål på Mallorca? (vi har två barn på 5år och 3år)
vi åkte till palma, det var rätt trevligt! våra barn var 9, 5 och 1. Åkte och tittade på något typ av "slott" katedralen?? tror det hette så .. Där red vi häst och vagn genom små gränder..jätte mysigt men dyrt, 500 kr.Sen tog vi bilen och åkte upp i bergen en dag. Fanns även ett vattenland i Alcudia men där var vi aldrig.
Vi var där för några år sedan och bodde då i Nuevas Palmeras. Då var det huvudbyggnaden, men jag vet inte hur det är nu. Det var super bra. Enda nackdelen är väl att de tvar helt jäkla fullproppad vid poolområdet, men stranden ligger ju precis utanför så det gjorde inte oss nåt eftersom vi föredrar stranden=)