• Anonym

Så fruktansvärt rädd för Vägglöss!! Hur vanligt är det egentligen??

Har fått vägglöss på hjärnan!

Så äcklad...

Ångest...

Hur vanligt är det?? Hjälp

• Svar på tråden Så fruktansvärt rädd för Vägglöss!! Hur vanligt är det egentligen??
  • Maac

Vet inte hur vanligt det är, inte särskilt här i Sverige, även om det blir vanligare. Men det är ju inget att vara rädd för direkt, de är ju äckliga men helt ofarliga och går bort med hjälp från anticimex.

Misstänker du att du har vägglöss? Eller du är bara rädd iaf? Kanske ska prata med någon om det iså fall, för det är slöseri på energi att gå runt att vara rädd om du inte ens har dem hemma.

Har själv råkat ut för dem många gånger när jag bodde utomlands.

• Anonym

Har kontakt med psykolog.
    Mest för deppressionen, men på senare tid har ångesten över kryp i allmänhet och vägglöss i synnerhet tagit överhanden

• Maac

Bra att du har kontakt med psykolog iaf!

Det som jag tror händer när du sitter och surfar vägglöss och frågar hur vanligt det är osv, är att nu "när" din ångest, dvs den bli säkert bara värre.

För det finns inga svar! Det kan vara hur vanligt som helst, men att du aldrig stöter på dem, eller bara finnas hos några enstaka personer i landet, men kanske just i ditt hem. Det är inte lönt att spekulera.

Blir din fobi mot kryp värre när du är deprimerad? Alltså hänger det ihop?

Jag tycker också att de är lite äckliga, men har blivit biten många många gånger av dem utomlands. Är nog vanligare i varma länder.

Tycker du ska sluta surfa på kryp och hitta på något bättre! Lättare sagt än gjort, jag vet, men du har väl tagit upp ångesten över detta med din psykolog?

• Anonym

Ja, hon vet.

Går inte att dölja... flippar ofta pga ångesten... de tycker att jag ska lägga in mig...

Är så äcklad!! Kliar jämt!

Tvättar och städar, men det blir ju aldrig rent!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Så fruktansvärt rädd för Vägglöss!! Hur vanligt är det egentligen??