• Anonym

Få honom att erkänna!

Hur fick ni er partner att erkänna otroheten? Mycket tyder på att min har varit otrogen, men han vägrar erkänna, trots att det är många år sedan. Själv vet jag, eller ja min magkänsla säger starkt att han har varit otrogen men han vägrar erkänna. Tips på hur man kan få honom att erkänna? 

Eller ska jag bara dumpa skiten? Men tänk om jag har fel? 
    Jag älskar ju honom trots allt. 
  • Svar på tråden Få honom att erkänna!
  • SilverEmma

Svårt det där. Du har egentligen inte så många val....acceptera att du aldrig kommer få veta & gå vidare med relationen eller dumpa honom.

Jag frågade mitt ex många gånger rakt ut, gav honom t om ett namn men han förnekade att han kände någon som hette så. Han nekade in i det sista ända tills jag konfronterade honom hemma hos oss tillsammans med tjejen han legat med. Hon kontaktade mig, annars hade jag aldrig fått veta sanningen.

• Anonym

Ibland blir jag sugen på att hämnas så han får smaka på sin egen medicin, men samtidigt så känner jag att jag inte vill sjunka lika lågt som han har gjort. 

Hur kan man frivilligt välja att göra någon så illa, varför inte bara göra slut? Jag har ju inte tvingat honom att vara tillsammans med mig precis. 
    Önskar jag var såpass stark och hade så pass stort egenvärde och självrespekt och dumpade honom, men jag bara kan inte för jag älskar honom. Och så är jag livrädd över att min magkänsla har fel, att det istället är mina rädslor som talar då har jag ju förlorat honom för alltid. Han försöker på alla vis reparera vårt förhållande och han varken ljuger eller har hemligheter för mig längre, men samtidigt så tycker jag att jag har rätt att veta om han varit otrogen eller ej. Är det för mycket begärt?
    Jag vet att han älskar mig och att jag betyder allt för honom, men jag tror absolut att han har varit otrogen, allt tyder på det och jag vill VETA! Jag blir galen på det här.
  • Anonym

Jag trodde att jag valde det första alternativet, att gå vidare och lära mig att leva med det, men ärligt talat så kan jag inte, jag bara måste få veta!

• jfsebastian

Har du "vetat om det" / haft magkänsla lika länge eller kom det fram nyligen?

• Anonym

Jag tror du måste acceptera hans svar eller om du inte klarar av det så lämna honom. Om det har gått flera år sen dess och du fortfarande inte har kunnat lägga det bakom dig trots att han hävdar att han varit trogen hela tiden så kanske tillit är det största problemet mellan er.
    Ledsen om det låter hårt men jag har varit i precis samma sits och man blir själv bara knäckt av att vara misstänksam hela tiden.

• Anonym

Nej jag har alltid haft denna magkänslan sen första stund... 

• Anonym
    Anonym skrev 2010-01-27 14:37:29 följande:
    Jag tror du måste acceptera hans svar eller om du inte klarar av det så lämna honom. Om det har gått flera år sen dess och du fortfarande inte har kunnat lägga det bakom dig trots att han hävdar att han varit trogen hela tiden så kanske tillit är det största problemet mellan er. Ledsen om det låter hårt men jag har varit i precis samma sits och man blir själv bara knäckt av att vara misstänksam hela tiden.
    Du har helt rätt, jag är helt jävla knäckt! Jag håller på att gå under av depression på grund av det här. Fan också! Det värsta är väl att jag älskar honom. Men jag kan bara inte släppa! Jag går till psykolog, det hjälper inte ett skit, vi går på familjerådgivning och jag är fortfarande övertygad om att han har varit otrogen. Jag är övertygad av att han ångrar sig det, att han aldrig skulle kunna vara det igen, men jag bara måste få veta det. Jag har försökt få ur honom det så många gånger, men han totalt vägrar. 
    Tog kontakt med kvinnan ifråga och hon ville först veta vad jag och han har för relation innan hon berättar något. Fattar inte varför det är viktigt att veta vad vi har för relation? Räcker det inte med att veta att jag är tillsammans med honom skrev jag till henne, då ändrade hon mening och menade på att hon har inget att säga om honom. Men hon förlorar ju på det också för hon hade sambo under den perioden också och har barn med honom idag, så hon och han (tjejen och min kille) förlorar ju på att berätta sanningen. 
  • Anonym

Jag kan även tillägga att jag vet helt ärligt att jag idag kan verkligen lita på honom helt till 110% men jag vill veta vad som hände, jag vill höra honom säga det, annars kommer jag nog på något vis aldrig få frid i min själ förrän jag vet sanningen. 

• Anonym

han kommer aldrig erkänna d! aldrig aldrig hade han velat erkänna skulle han gjort d precis när d hände, då skuldkänslorna är som starkast .  men många män väntar tills de blir avsljade och inte kan neka mer! så antingen lämnar du honom  om du inte klarar av att inte veta eller så glömmer du d hela o tro på va han säger o gå vidare

• Anonym
    Anonym skrev 2010-01-27 14:43:26 följande:
    han kommer aldrig erkänna d! aldrig aldrig hade han velat erkänna skulle han gjort d precis när d hände, då skuldkänslorna är som starkast .  men många män väntar tills de blir avsljade och inte kan neka mer! så antingen lämnar du honom  om du inte klarar av att inte veta eller så glömmer du d hela o tro på va han säger o gå vidare
    Ja du har säkert rätt i det och jag vet ju att jag måste välja antingen eller, känns så orättvist att det plötsligt ska vara upp till mig att gå vidare, att glömma, att tro på honom när det är han som faktiskt är boven i dramat. Det måste fan finnas något sätt att få reda på sanningen. Inga tips? 
    Hela mitt liv har liksom stannat upp efter det. Jag går fan snart under! Jag vill vidare men jag vågar helt enkelt inte, jag är bara för jävla feg. *snyft*
Svar på tråden Få honom att erkänna!