miism skrev 2011-02-01 19:44:24 följande:
Tack för alla tipsen, nu är kvällen räddad med att spana in alla böckerna på ad libris.
Barnens bibel står redan på listan liksom någon form av "om kroppen" bok, men ska spana in ditt tips tainted, för den lät klart intressant. De andra ska jag surfa reda på mer om ikväll och sätta upp på handlingslistan allt eftersom.
Tar gärna emot fler förslag, har en gigantisk bokhylla i sonens blivande rum och den kommer att se minst sagt tom ut med bara de böcker vi har här nere. Hittils har Max-böckerna och Agel Gagel varit klara favoriter, men har å andra sidan inte så mycket att välja på. Kommer att försöka hitta en del böcker här i Kenya också och ta med hem, främst för att vi vill ha böcker med mörkhyade barn också i hans bokhylla, och jag misstänker att det inte är så lätt att hitta i Sverige, eller?
Kolla in böckerna om Binta av Eva Susso, den har vi haft som lån från biblioteket och den uppskattades. Binta ska nog ha en pappa från ett afrikanskt land. Det är småbarnsböcker om små barn som upptäckter världen.''
Sen kom jag på en annan fransk barnbok som vann pris när dne kom 2008, Moki cyklar jorden runt, bland annat med stopp i Mali och på Madagaskar men även andra länder. Den är som en smällkaramell och jag läste den innan jag fick barn

.