Snart lämnar jag henne-hon tjatar om kompensationer!!!
Jag är så tröttnat min tjej (sambo). Det enda hon gör är att tjata om 50/50 sysselgöring här hemma. Om hon har städat hemmet så undrar hon vad hon ska få i komepensation "nu har jag städat så jag borde få kompenseras med att sitta på tv pch du gör dittan och datten". Hon tjatar om sånt hela tiden. Ja, självklart gör jag också!!! Men sitt för fan inte och tjata om jävla kompensationer osv hela tiden. Jag tappar lust och finner det jävligt avtändande med en person som på pricken vill ha 50/50! Asså...ibland kanske jag inte orkar sköta hemmet-då gör jag inte det! Ibland kanske hon inte orkar-då ska hon inte behöva sköta heller. Alla har dåliga/bra dagar. Under en månad kanske jag inte klarar att sköta hemmet mer än 30% av någon orsak...då ska hon kunna ta 70%...det kommer någon dag då hon inte kanske under ett halvår inte klarar av att sköta mer än 10%-då sköter jag 90%...inga problem! Vi är partners, man hjälps åt! Istället gör hon det hela som en fabrik och delar upp allt på pricken så man får avsmak och blir irriterad. Hon kan hålla på så framför våra gäster också då hon infrågasätter olika saker...ex, om min bror säger "min fru har fixat hela hemmet, det var så skönt att komma hem trött efter jobbet och bara vila, hon är så underbar". Då börjar min sambo kommentera "ja men vad får hon för kompensation då? Du ska väl låta henne ligga på soffan imorgon och sen tar du hela hushållet imorgon va? Och lagar mat? Det gör du väl?" Så skämmigt-seriöst! Lägg bara av! Lät folk vara.
Ni kanske tycker det är rätt av henne att bete sig så, men enligt mig är det fel. Man ger och tar. Man beordrar inte varandra och tjatar om kompensationer titt som tätt. Hon ser att jag gör jättemycket hemma (städ, disk, tvätt, mat) men ändå håller hon på!
Snart orkar jag inge mer. Jag kommer lämna henne om hon håller på så. Hon har blivit mer oattraktiv i mina ögon när hon är så. Vad ska jag göra?