Tindra85 skrev 2020-08-28 22:59:51 följande:
Men va roligt med samma datum. Måste sluta med smileys inser jag då alla bara blir frågetecken? Knasigt. Jag längtar också till lillebror här är ute samtidigt som man någonstans inser att det är lugnet före kaosen med två småbarn.... men känner mig så otillräcklig mot dottern.
Ja färdknäppen kanske man ska ge sig på - men får så ont i fogarna ibland efter så vet inte om det är värt det just nu... förra gången va roligt då det väl va ett tag sen o min kropp blev helt superglad/chockad eller något så mannen va rädd att vattnet hade gått och vågade inte mer haha. Liksom mitt i akten ?du...vattnet har inte gått? För det är väääldigt blött!?? Halvt panikslagen stackarn, och jag bara svarar ?att det vet väl inte jag? haha
Precis så känner jag med.. längtar massor men samtidigt rädd för vad som komma skall, hur tar storebror detta? Klarar jag två barn? Så många indre frågor. Just det här med känna mig otillräcklig och ha dåligt samvete inför storebror har varit ett stort problem för mig, jag har med haft problem med foglossning och sovit väldigt dåligt... så på dagarna har vi mest hängt i soffan eller i trädgården. Han varit hemma sen midsommar när det blev ihopa slagning på förskolan och är nu hemma Pga alla sjukdom som kommer med hösten. Vill ju helst slippa att vi blir sjuka innan bebis kommer, men det medför ju med att han blir lite under stimulerad för att jag inte orkar leka hela tiden.
Men försöker släppa mitt dåliga samvete för det är inte många 2 åringar som får hänga med sin mamma varje dag och få uppmärksamhet. Och snart måste han del den med ett syskon.
Haha det lätt ju som en bra färdknäpp ;) men jag tror egentligen inte så mycket på det, vi försökte det mest med storebror med och sluta ändå med en ingångsättning. Jag vill helst att kroppen kommer igång av sig själv då jag har läst att igångsättning göra att värkarna blir tätare och ondare. Samtidig var det en bra förlossning men det kändes som 7 timmar av en ända lång värk ingen paus.. men jag vill ihäller inte gå över 2 veckor då bebisen hinner bli så stor så jag jobbar på att få igenom en igångsättning i V 41( men min bm är helt emot det )
Haha nu blev det en hel novell :)