• dujagochbebisen

Avslöjandet av babyshower

Hej! 

Har länge funderat på ifall jag ens kommer få en babyshower, min sambo har tigit som muren och verkligen spelat bra?

Meeen så pratade han i telefon med sin pappa på högtalare som sa att hans ?mamma & syster kommer ju upp nästa lördag i och med du vet? (då reagerade jag till eftersom de bor i en annan stad) och min sambo tog handen för ansiktet för då förstod jag ju att jag kommer få en babyshower? 

Började ju gråta direkt eftersom jag känner mig så lycklig över att få en och att någon anordnar åt mig (vet ju inget mer än att de två kommer upp och att det ska bli den dagen) - men samtidigt så himla ledsen då jag älskar överraskningar och att det nu inte kommer bli en överraskning? Vill inte känna mig otacksam eller ge varken min sambo eller hans pappa ångest över att jag vet detta..

Men snälla någon, ge mig tips på hur jag ska tänka positivt? Jag bara gråter över att jag vet om det nu och får ångest åt alla som tror att de ska överraska mig fastän jag redan vet?. 

mvh en mycket emotionell gråtig rackare i v 31 

• Svar på tråden Avslöjandet av babyshower
  • BeautifulLiz
    dujagochbebisen skrev 2022-04-28 10:03:39 följande:
    Avslöjandet av babyshower

Hej! 

Har länge funderat på ifall jag ens kommer få en babyshower, min sambo har tigit som muren och verkligen spelat bra?

Meeen så pratade han i telefon med sin pappa på högtalare som sa att hans ?mamma & syster kommer ju upp nästa lördag i och med du vet? (då reagerade jag till eftersom de bor i en annan stad) och min sambo tog handen för ansiktet för då förstod jag ju att jag kommer få en babyshower? 

Började ju gråta direkt eftersom jag känner mig så lycklig över att få en och att någon anordnar åt mig (vet ju inget mer än att de två kommer upp och att det ska bli den dagen) - men samtidigt så himla ledsen då jag älskar överraskningar och att det nu inte kommer bli en överraskning? Vill inte känna mig otacksam eller ge varken min sambo eller hans pappa ångest över att jag vet detta..

Men snälla någon, ge mig tips på hur jag ska tänka positivt? Jag bara gråter över att jag vet om det nu och får ångest åt alla som tror att de ska överraska mig fastän jag redan vet?. 

mvh en mycket emotionell gråtig rackare i v 31 

Ta nu inte detta för helt givet, skulle det handla om något annat så slipper du bli för besviken.
    Du vet ju faktiskt inte vad de pratade om.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • dujagochbebisen
    BeautifulLiz skrev 2022-04-28 14:32:59 följande:
    Ta nu inte detta för helt givet, skulle det handla om något annat så slipper du bli för besviken.
    Du vet ju faktiskt inte vad de pratade om.
    Min sambo sa efteråt ?fan varför skulle han säga något? och ?fan varför skulle jag sätta på högtalaren? så det är ju det, för de har inget annat att komma upp till om inte till oss.. MEN är ju tacksam såklart att de ens vill fixa nåt, är ju riktigt i-landsproblem att jag blir ledsen över att de inte längre är en överraskning av det.. 
  • Aliona

Det kanske är en del i planen - att få dig att tro att det är den dagen för att lura dig. Det kanske i själva verket är en helt annan dag. 

• dujagochbebisen
    Aliona skrev 2022-04-28 18:49:19 följande:

Det kanske är en del i planen - att få dig att tro att det är den dagen för att lura dig. Det kanske i själva verket är en helt annan dag. 

Åh jag önskar att det vore så verkligen!

Men när vi besökte min sambos familj som bor i en annan stad förra helgen så glömde jag min laddare där. Min sambo pratar då i telefonen med sin pappa på högtalaren om när jag kan få laddaren då han brukar åka upp till Sthlm med jämna mellanrum pga jobb. Varav hans pappa då säger att blir det inte nu till veckan då han ska upp så kommer ju min sambos mamma och syster upp nästa lördag för ?du vet med du vet?..

Då förstod jag ju direkt och min sambo la handen för ansiktet och sa efter samtalet ?fan att han var tvungen att säga det, du kan väl agera överraskat ändå?. 

Så med andra ord - tyvärr ganska så säker på det.. 

Svar på tråden Avslöjandet av babyshower