Skulle verkligen ett regeringsbyte gynna Sverige?
Är gräset grönare på andra sidan?
Jag är en av många som är osäker på vem man egentligen vill rösta på.
Fram till för ca 1 timme sedan var jag stensäker på att jag skulle rösta på Moderaterna.
Varför? För jag ville ha en ny regering.
MEN, är det verkligen det Sverige behöver?
Visst, vi har en till skillnad från innan en svår tid i Sverige just nu.
Priserna skjuter i höjden, tillväxten har saktat ner, människor har inte längre råd att ta sig till jobb, att äta, att leva på som vanligt.
Men är detta pga Sveriges nuvarande regering?
Och händer detta endast i Sverige?
Pekar vi finger åt fel håll?
Så fort jag börjar jämför Sverige med hur det är i andra länder rent generellt så känner jag ett lugn, en stolthet.
Jag är trött på att höra outbildade, ovetande människor klaga på vårt land.
Här i Sverige behöver vi inte gå i personlig konkurs för att vi föder barn på sjukhuset. Min mormor har sluppit bo på gatan för att hon har diabetes.
Ja, vi betalar skatt, jag menar inte att vi får allt detta gratis.
Men jag betalar gladeligen denna skatt för att få ha det så som jag har det idag.
Med detta menar jag inte att vi ska acceptera försämringar bara för att vi har det bättre än andra, för tillslut är vi där själva. Men vad jag hör från folk så tycker jag vi ska vara mer tacksamma för det land vi bor i. Folk pratar som om vi bor i ett land som håller på att förfalla, det gör vi inte. Vi har en jobbig tid just nu. Man kan inte förvänta sig att Sverige ska förbli oförändrat när det händer andra hemskheter runt om i världen.