• Mallanbrallan1992

Ägglossningstest som graviditetstest ?

Hejsan,
    Jag har hört att man kan använda ägglossningstest som graviditetstest. Vet att det inte är en säker metod eller något man ska lita på till 100%. 

Jag är på cykelslang 22, ca 6 dagar kvar till mens och fick ett svagt streck på ägglossningstest imorse, kan det vara möjligt att jag är gravid ? ???? Eller visar det alltid ett svagt streck, någon med erfarenhet ? ☺️

• Svar på tråden Ägglossningstest som graviditetstest ?
  • Mallanbrallan1992

Cykelslang = cykeldag😂

• Jag är bara jag

Svaga streck på äl-test betyder ingenting. Såna streck kan man få menscykeln igenom. Om man får minst lika starka streck precis vid BIM kan det innebära att man är gravid, men tyvärr kan det lika gärna innebära att mensen är på g. Ta ett gravtest vid BIM.

• Mallanbrallan1992
    Jag är bara jag skrev 2022-10-16 13:23:54 följande:

Svaga streck på äl-test betyder ingenting. Såna streck kan man få menscykeln igenom. Om man får minst lika starka streck precis vid BIM kan det innebära att man är gravid, men tyvärr kan det lika gärna innebära att mensen är på g. Ta ett gravtest vid BIM.

Okej då förstår jag! Och ägglossningstestet bör inte vara starkare nu heller då med andra ord om jag är gravid ?  
  • Jag är bara jag
    Mallanbrallan1992 skrev 2022-10-16 15:10:22 följande:
    Okej då förstår jag! Och ägglossningstestet bör inte vara starkare nu heller då med andra ord om jag är gravid ?  
    Nej, för tidigt.
  • Mijjoo

Även svaga streck kan va negativa. jag testade med digitalt ägglossningstest när jag plussade bara för jag var nyfiken men det var negativ.

Svar på tråden Ägglossningstest som graviditetstest ?