• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • Skrutt03

Stort grattis till dig 😍

Jag plussade STARKT i morse, det blev ett streck under tiden det fylldes på 😅
    Har haft samma symptom som innan mens, molvärk, ömma bröst. Nästäppa är väl det jag faktiskt reagerat på att jag har 😅

Har enligt uträkning bf ca 2 augusti, om allt går som det ska 😊
    Är det ditt första barn?

• Sanset
    Skrutt03 skrev 2022-11-25 14:22:47 följande:

Stort grattis till dig 😍

Jag plussade STARKT i morse, det blev ett streck under tiden det fylldes på 😅
    Har haft samma symptom som innan mens, molvärk, ömma bröst. Nästäppa är väl det jag faktiskt reagerat på att jag har 😅

Har enligt uträkning bf ca 2 augusti, om allt går som det ska 😊
    Är det ditt första barn?

Grattis! 
    Jag plussade lite tydligt mens svagt igår så tog digitalt idag som stod gravid på!
    Jag har bara lite ömma bröst till o från men var första symptom för mig med min dotter med.

Vi håller tummarna!
    Det är andra barnet för mig, dottern är född i augusti 2020 så kommer vara nästan exakt 3 år mellan barnen om det går som det ska! Har du barn sen innan eller är det första?Skrattande
  • gladtjejhej

Hej!
    Så roligt med en BF-tråd! Känns stort!!

Jag plussade svagt i tisdags BIM-2 sen blev strecket starkare onsdagmorgon och på kvällen vågade jag ta ett digitalt som visade GRAVID. Känns fortfarande overkligt. Har 19 månaders försök och ett ma i ryggen det känns som att gå på äggskal just nu men ska försöka njuta. Har BF 3/8. Ska på VUL 12/12 och ser försiktigt fram emot det.

Är lite illamående från och till, täppt i näsan och har lätt molvärk som rör sig sida till sida. 

Så roligt att följas åt! Grattis till er 🌸

• Anevcalu

Hej!
    jag plussade i söndags och har bara väntat på att någon ska starta en tråd 🙈

jag har också en pojk född augusti 2020 så även här om det går vägen kommer det vara exakt 3 år emellan 😊

• Sanset
    gladtjejhej skrev 2022-11-25 17:12:20 följande:

Hej!
    Så roligt med en BF-tråd! Känns stort!!

Jag plussade svagt i tisdags BIM-2 sen blev strecket starkare onsdagmorgon och på kvällen vågade jag ta ett digitalt som visade GRAVID. Känns fortfarande overkligt. Har 19 månaders försök och ett ma i ryggen det känns som att gå på äggskal just nu men ska försöka njuta. Har BF 3/8. Ska på VUL 12/12 och ser försiktigt fram emot det.

Är lite illamående från och till, täppt i näsan och har lätt molvärk som rör sig sida till sida. 

Så roligt att följas åt! Grattis till er 🌸

Grattis till plusset!😍 

Är det första barnet?❤️ förstår verkligen att det måste vara tufft efter ett MF och försök så länge! Hoppas du snart kan njuta🥰
  • Sanset
    Anevcalu skrev 2022-11-25 18:19:06 följande:

Hej!
    jag plussade i söndags och har bara väntat på att någon ska starta en tråd 🙈

jag har också en pojk född augusti 2020 så även här om det går vägen kommer det vara exakt 3 år emellan 😊

Grattis till plusset! När har du BF? 

Åh jag har också ett barn sen innan född augusti 2020 fast en flicka 🥰 hoppas bara inte de får dela födelsedag🤣

• Anevcalu
    Sanset skrev 2022-11-25 22:15:17 följande:

Grattis till plusset! När har du BF? 

Åh jag har också ett barn sen innan född augusti 2020 fast en flicka 🥰 hoppas bara inte de får dela födelsedag🤣

1/8 är bf denna gången, blivande storebror föddes 5:e och jag fyller 4:e så det är väl lika bra att vi buntar ihop alla födelsedagar 😆
  • Sanset
    Anevcalu skrev 2022-11-25 22:51:19 följande:
    1/8 är bf denna gången, blivande storebror föddes 5:e och jag fyller 4:e så det är väl lika bra att vi buntar ihop alla födelsedagar 😆
    Vi har liknande sits 🤣 jag är född 1/8 Dottern 10/8 och lillfisen beräknad 7-9/8 beroende på app
  • Drömmar22

Hej alla! Jag plussade imorse, en dag innan BIM. BF är 3 augusti. Det här blir mitt första barn. Hade ett mf i augusti i vecka 11. Är glad men rädd också. Hoppas få till ett tidigt VUL för att lugna mig lite. Började misstänka graviditet då mina mellanblödningar jag brukar få dagarna innan mens aldrig dök upp. Samt att jag har varit väldigt dålig och orolig i magen flera dagar i sträck.

Någon som är duktig på att skapa såna där hemliga facebookgrupper? Vore kul att ha en för oss med BF i augusti. 🙂❤️

• Skrutt03

Sanset: 

Det är mitt andra barn, har en dotter son fyller 6 år i april, det känns som sååå längesen hon föddes, så jag får läsa på om graviditet igen 😅

Svar på tråden BF Augusti 2023