• Supersemlan

Känns som att magen exploderat på några dagar… :(

Hej!

Undrar väl mest om någon annan varit med om samma sak, och söker lite pepp. 

Gravid med tredje barnet och gick in i vecka 20 igår och jag upplever min mage som så himla stor. Och att den blivit det den senaste veckan!? Nu får jag kommentarer som ?nu syns det ju att du är gravid!? osv från kollegor. Känner mig svullen och ?mätt? på ett obehagligt vis.

Jag känner inte alls igen detta från tidigare graviditeter. 

Jag är normalviktig och har ?bara? gått upp runt 2 kg. Det är väl ok? 

Tror att min latenta ätstörning triggas och att det är en del av problemet?

• Svar på tråden Känns som att magen exploderat på några dagar… :(
  • uddan99

Väldigt sent svar ser jag här nu men jag har lite samma situation som du- förutom att jag bara är i vecka 15. Får dagligen kommentarer som ?men gud vad stor din mage är!? eller ?gud du är större än vad jag var i vecka 20!?. 

förmodligen menar alla såklart väl men även jag har haft en ätstörning tidigare och har svårt att inte ta åt mig för mycket. Man har ju kvar den där dumma rösten k huvudet som säger ?du är tjockare än vad du behöver vara?. 

Det som hjälper mig är att försöka tänka att många tvärtom mår dåligt för att det inte syns att dom är gravida. Och att magen syns betyder ju bara att bebisen växer som den ska. Hos vissa ligger bebisen långt in och intryckt under revbenen men hos andra (som mig) så ligger hon precis längst ut och vilar. 

Svar på tråden Känns som att magen exploderat på några dagar… :(