Hur upplever ni dagens ungdomar
Hej,
hur är dagnes ungdomar. Är de bittra? Är de engangerade i samhällsfrågor, har de problem i skolan/yrket?
Hur upplever ni dagens ungdomar?
Hej,
hur är dagnes ungdomar. Är de bittra? Är de engangerade i samhällsfrågor, har de problem i skolan/yrket?
Många av dem saknar grundläggande läsförståelse, handskriftsförmåga och paradoxalt nog också hur man googlar eller använder Office-paketet. Annars skulle jag säga att de är som de alltid har varit.
Jaha, okej.
Det är viktigt att kunna googla och använda Office tycker jag.
Jag träffar ibland äldre personer i yrket som inte är van med att använda datorer, de vill t.ex. att man skickar pappersfakturor och klarar inte av att öppna en pdf fil eller ladda ner ett program från nätet.
Jag tycker att det är viktigt att ungdomar lär sig sådant och att man verkligen satsar på att alla kan använda grundläggande dataprogram, sökverktyg och mejlprogram.
Jaha, okej.
Det är viktigt att kunna googla och använda Office tycker jag.
Jag träffar ibland äldre personer i yrket som inte är van med att använda datorer, de vill t.ex. att man skickar pappersfakturor och klarar inte av att öppna en pdf fil eller ladda ner ett program från nätet.
Jag tycker att det är viktigt att ungdomar lär sig sådant och att man verkligen satsar på att alla kan använda grundläggande dataprogram, sökverktyg och mejlprogram.
Man måste lära sig att använda den digitala världen. Jobba mer hemifrån om det är möjligt och ta eget ansvar.
Visst finns det för och nackdelar med allt, men tänk på trängseln i Stockholm som kan minskas med digital teknik.
Idag kräver ju all tunnelbanetrafik och all tågtrafik digital teknik, så man är ju ändå beroende av sådant.
Generellt så uppfattar jag dagens ungdomar som betydligt artigare och mer skötsamma än vad jag upplevde att jag själv och mina vänner var i samma ålder. Skulle säga att mina barn och deras kompisar och de ungdomar jag mött som idrottsledare växer upp i samma typ av medelsvensson socioekonomiskt område som jag själv gjorde.
Högljudda och självupptagna är mitt första intryck av ungdomar som möter en i vardagen. Inte nåt vidare hänsynsfulla mot sin omgivning precis.
Hej,
Generellt så uppfattar jag dagens ungdomar som betydligt artigare och mer skötsamma än vad jag upplevde att jag själv och mina vänner var i samma ålder. Skulle säga att mina barn och deras kompisar och de ungdomar jag mött som idrottsledare växer upp i samma typ av medelsvensson socioekonomiskt område som jag själv gjorde.
Jag upplever de ungdomar jag träffar (ca 12-20) som vänliga och roliga människor med intressanta infallsvinklar.
Man lär sig så mycket av att prata med folk från andra generationer.