• Anonym (Fundersam)

Ihållande mensvärk i v36 med och utan värkar

Hej. 
    är I vecka 36(35+2) och hade i måndags mensvärk och huggande kniv smärta i magen som kom och gick tydligt i 3 timmar innan det avtog efter ett bad. Ringde förlossningen som sa att jag skulle in när jag inte kunde andas själv genom värkarna. 

igår kväll vid 21 började jag få mensvärk igen men denna gång inte knivhugg utan mer mensvärk som kom och gick i låren samt vissa ?värkar? som kom med en tryckande känsla neråt och ut i ländryggen. Detta höll på mellan 21-02 innan det avtog och jag kunde somna. Det kom relativt regelbundet med 3-10 min mellanrum. Vissa starka och vissa svaga. Fick sova 1,5 Tim innan det började igen för att sedan avta. Fick då sova lite till. Vaknade sen vid 4 och mådde så himla konstigt. Illamående , mensvärk som man skakade av Och ville inte lägga mig ner. Somnade om vid 6 och ja såhär har det hållit på. Nu i skrivande stund har jag mensvärk men få ?värkar? eller vad det nu är. 

tänker ni att det ?bara? är förvärkar eftersom det inte blir värre eller bör man kolla upp detta? Varit inne några gånger då jag har så himla mycket sammandragningar men allt har sett fint ut alla gånger och bebis mår bra. 

Svar på tråden Ihållande mensvärk i v36 med och utan värkar