Barnet sover bättre med mig än sin andra förälder
Hej Familjeliv! Jag har försökt sätta denna tråd i rätt kategori så ursäkta om den skulle hamnat fel.
Jag och min sambo har en son som alldeles precis klev över 1 år och har en fundering hur ni andra föräldrar gör på nätterna? Våran son vill fortfarande sova tillsammans, men då han rör sig mycket under nätterna så har vi valt att en förälder sover med honom och andra Föräldern i annat rum. Jag (pappan) har tagit mycket tupplurer med våran son, vilket jag antar medfört att nätterna för mig är mycket enklare än för hans mamma. Mamman kan ibland komma ut med honom till mig under nätterna för att han lever rövare och är ledsen för att sen komma till min famn och somna om. Detta gör ju att jag inte känner att jag riktigt kan sova på nätterna då jag hela tiden måste vara på stand by under de nätter mamman tar honom.
samma typ av problem har vi på dagarna för tupplurer, då kan det vara så att jag åker iväg och gör några ärenden och mamman ska ta tupplur. då kan sonen inte slappna av och komma till ro förrän jag kommit hem och tar över.
Så jag undrar hur vi som föräldrar kan lösa detta eller åtminstone försöka på någon form av test för att försöka lösa detta, och hur gör ni andra föräldrar?
Mvh Roger