Jag var också otrogen mot min kille som jag älskade mest av allt i hela världen.
Men otroheten var vägen till insikten av allt jag vet om mig själv idag, som jag inte förstod då.
Jag , likt dig, erkände min otrohet som såklart gjorde en enorm spricka i vår relation. Men vi fortsatte att vara med varandra för kärleken var så stark.
Tror faktiskt att han fick tillbaka tilliten för mig men tyvärr blev inte vår relation bättre, det blev ju eran.
det krävs mognad för att få en relation att lappas ihop efter otrohet.
Att förlåta sig själv är inte enkelt. Man är alltid hårdast och mest kritisk mot sig själv, och mycket snällare mot alla andra.
Jag var väldigt arg på mig själv, länge, efter mitt snedsteg.
Det tog mig många år innan jag kunde se på mig själv som en värdig människa trots det jag gjorde, att jag hade orsakat honom en sån otrolig smärta, och sår som han får leva med för resten av sitt liv.
Men tyvärr är vi människor inte monogama i grund och botten, det är något som samhället konstruerat med tiden. Mycket utav skuldkänslorna ligger ju i skammen att man inte kan upprätthålla den monogama sterotypiska bilden av hur en relation SKA vara.
tycker inte du ska vara för hård mot dig själv.
misstag händer.
du är inte en sämre människa för det.
man kan vara en god person men göra dumma saker.
att du erkände visade mycket riktigt , vilken god person du är.
förlåt dig själv. Ge det tid.