• Vinterlandskap

Tips på aktivitetsbok eller annan underhållning till 3-åring på flyg

Hej!
    Jag undrar om det är någon som har tips på underhållning till 3-åring att ha med på flyg som är ca 5 timmar långt.

vi kommer ha med böcker och målar- och pysselböcker, några leksaker samt en ipod som han kan lyssna på som han säkert kan tycka är roliga ett tag men troligtvis inte jättelänge.

Jag har tittat på montessori aktivitetsböcker i olika varianter men vet inte hur länge han skulle tycka en sådan var kul. Är det någon som har erfarenhet av dem?

Vi kommer också ha med ipaden men vill helst inte ta fram den om det inte verkligen krisar.

• Svar på tråden Tips på aktivitetsbok eller annan underhållning till 3-åring på flyg
  • Norrut

Sök på "Melissa & Doug Water WOW". Bra målarböcker där man "färglägger" med en penna fylld med lite vatten - blir stor effekt snabbt vilket impar på en treåring + ingen risk för färgkladd. (Finns andra märken än Melissa & Doug men deras har varit våra favoriter)

Klistermärkesbok? Finns ju sån där "reusable sticker pad", vad det nu heter på svenska, med märken som kan flyttas runt hur många gånger man vill.

Rittavla funderar jag själv på till vår nästa resa men har inte testat. Alltså som en sån där "etch and scetch" man hade förr, men numera kommer de med en liten penna och stämplar. 

Svar på tråden Tips på aktivitetsbok eller annan underhållning till 3-åring på flyg