• citronfrön

Letrozol 2025

Någon som ska börja behandling med Letrozol inom snar framtid? Eller någon som kanske redan har börjat? Hade varit kul att följa varandras resor 😀
    Har själv inte varit gravid innan och känner både hopp och hopplöshet inför behandlingen? Vågar inte riktigt hoppas för mycket 😅

• Svar på tråden Letrozol 2025
  • Minemma

Jag fick nyligen missfall efter ett antal försök att bli gravid. 
    Hos läkare sen fick jag reda på att jag har pco på min ena äggstock. 

Därmed ska jag också få letezol nu! Så fort mensen kommer. Även  om jag inte hoppas den kommer.. 
    Vill vara gravid förståss!

men det ska bli spännande och se hur det går med Letrezom! 
    Jag vet inte riktigt hur det funkar men då Borde det ju gå snabbt..

• Anonym (Elsa)

Jag började med letrozol för 10 månader sen. Blev gravid på sjätte försöket (dubbel dos) men fick tyvärr missfall så fortsätter nu med letrozol. 

• citronfrön
    Minemma skrev 2025-02-08 08:07:33 följande:

Jag fick nyligen missfall efter ett antal försök att bli gravid. 
    Hos läkare sen fick jag reda på att jag har pco på min ena äggstock. 

Därmed ska jag också få letezol nu! Så fort mensen kommer. Även  om jag inte hoppas den kommer.. 
    Vill vara gravid förståss!

men det ska bli spännande och se hur det går med Letrezom! 
    Jag vet inte riktigt hur det funkar men då Borde det ju gå snabbt..

Anonym (Elsa) skrev 2025-02-09 18:16:26 följande:

Jag började med letrozol för 10 månader sen. Blev gravid på sjätte försöket (dubbel dos) men fick tyvärr missfall så fortsätter nu med letrozol. 

Vad tråkigt med missfall, kan inte ha varit lätt. 😔 Håller alla tummar för att det ska gå bra för er med Letrozol ❤️ När har du bim Minemma?
  • Minemma
    citronfrön skrev 2025-02-10 18:35:51 följande:
    Anonym (Elsa) skrev 2025-02-09 18:16:26 följande:

Vad tråkigt med missfall, kan inte ha varit lätt. 😔 Håller alla tummar för att det ska gå bra för er med Letrozol ❤️ När har du bim Minemma?

Tack!❤️ har bim på allahjär dag om 3 dagar ä. Men brukar ha lite längre menscyklar så kommer inte våga testa förena dag  44-45 
  • citronfrön
    Blomman1997 skrev 2025-03-25 03:23:11 följande:

Jag ska göra min första kur med letrozol nu I veckan 🙏🏻

Spännande! Uppdatera gärna hur det går. Tar du enkeldos? ☺️
  • soligdag

Jag är inne på min andra omgång med letrozol och ovitrelle, första gav inget positivt och nu inväntar jag mens eller positivt gravtest. BIM i mitten på april ☺️

• citronfrön
    soligdag skrev 2025-04-01 17:07:54 följande:

Jag är inne på min andra omgång med letrozol och ovitrelle, första gav inget positivt och nu inväntar jag mens eller positivt gravtest. BIM i mitten på april ☺️

Vad spännande! Är i precis samma sits med andra omgången letrozol och bim någonstans i mitten på april. Håller tummarna för oss 🤞 Har dock inte fått ovitrelle utskrivet. Vad är det som gör att man får det urskrivet?
  • Blomman1997
    citronfrön skrev 2025-03-30 11:21:25 följande:
    Spännande! Uppdatera gärna hur det går. Tar du enkeldos? ☺️
    Ja jag tog enkeldos i 4 dagar och 5e dagen tog jag eget beslut om att ta 2 istället för 1.. imorgon ska jag till barnmorskan och se om de är nära ägglossning eller hur det ser ut! Håller tummarna ❤️
  • Michaaa

Hej 

Tänkte jag hänger gärna med här i tråden och följer gärna med er alla som försöker bli gravida. 

Jag har också fått utskrivet letrozol och tagit en tablett i 5 dagar och har avslutat denna kur nu . 
    Idag var jag på ultraljud och läkaren sa inget mer än att hon såg ett ägg som börjat växa och att ja ska ha ägglossning inom några dagar och att nu var det dags för att mysa .

Jag hade inga biverkningar av letrozol . 

Jag har pcos och får ingne ägglossning därav letrozol . 
    Jag är nyfiken på om det är någo hej som blivit gravida av dessa tabletter och när vet man när man ska börja ta graviditetstester ?

Svar på tråden Letrozol 2025