Anonym (Jag) skrev 2025-02-16 14:19:19 följande:
Ja .. Vi fick vårt andra gemensamma barn för 2 veckor sen bara men förhållandet har varit dåligt ett tag och nu är det katastrof, är väldigt ensam och har dessutom fött med akutsnitt så det är inte lätt.
Och ja det som TS beskriver känns nästan precis som något min partner skulle kunnat säga också. Inte alls samma situation som TS men jag fick ett missfall innan vi fick barn tillsammans också och då var han inte speciellt stöttande och kunde säga ganska elaka saker , borde kanske lämnat redan då egentligen.
Till TS, tycker nästan du borde fundera på att lämna , speciellt om han vill sluta försöka. Skulle du kunna försöka på egen hand? Eller så kanske det finns tid att träffa någon annan?
Tråkigt att höra.. det låter verkligen som en typ man klarar sig bättre utan.. Vart fan hittar ni alla dem. Visst har inte jag heller varit någon "father of the year" När min son var liten kanske, men inte fan skulle jag ens få för mig att trycka ned hans mamma över vad hon gått igenom tidigare..
Ja, det låter nästan som att du borde gjort det, men det är lätt att vara efterklok. Jag är själv av dem som trodde en gång att ettt barn skulle få oss att tänka om vår relation och hur vi behandlade varandra, men ack så fel man kan ha ibland.
Jag måste nog hålla med, man säger ju inte till sin partner att denne är "dum i huvudet" när personen har svårt att glädjas å andras vägnar, när man upplever det ni har upplevt. Men ja, vi män saknar ofta förståelse för vad ni går igenom både fysiskt och mentalt vid ett missfall.