• Anonym (Orolig mamma)

Influensan??

Min dotter på 3.5 år har haft feber i snart 6 dygn. Hon hostar och snorar. Febern lugnade sig lite under 4 dagen, men kom tillbaka med full kraft igen och snorandet och hostan blev värre. hostan låter som slem hosta. hon kissar, äter, dricker, bajsar bra. Vi har varit i kontakt med vc som ska återkomma imorgon. 

hon har fått Alvedon eller Ipren vid behov och det har hjälpt. 

jag är orolig! Vet att många är sjuka i influensa just nu, men hade behövt höra några lugnande ord? Är det såhär influensan är? 

• Svar på tråden Influensan??
  • Anonym (H)

Vad är det som oroar dig? Är du rädd för att det ska vara influensa eller för att det ska vara något annat än influensa? 

Hur som helst så är det ett gott tecken att hon fortfarande har aptit, febern och snoret till trots.

• Anonym (Orolig mamma)

Jag oroar mig för att det är någon bakteriell infektion eftersom det började bli bättre och sen kom de tillbaka rejält. Hon brukar inte ha feber såhär länge vid förkylning,men om det är influensa så är det kanske inget ovanligt. Har ingen eller noll erfarenhet av influensa   

• Anonym (Sara)

Mitt barn har samma symtom. Feber sedan i lördags med varierad grad, alltifrån 38 och som högst 39,9. Snorig och hostig. 

• Maymom

Min ettåring hade liknande, 4 dagar feber, sen en dag då han mådde bättre sen feber en dag igen och näsan rann hur mycket som helst. Mitt äldre barn hade feber 2 dagar och har varit trött i kroppen 4 veckor efteråt, jag fick nästan ingen feber alls men snorade massor och har hostat fruktansvärt nu i 4 veckor efteråt, får knappt sova.

Så lite olika för oss trots samma virus. Influensa A.

• Anonym (Orolig mamma)

Tack för alla svar! 

Nu är febern tillbaka, ungefär 6 timmar efter Alvedon. Men upplever att hennes hosta är lite mildare nu än natten innan. 

men man får så ont mammahjärtat när ens lilla inte mår bra. 

• Anonym (Hm)

Min två åring hade likadant för några veckor sedan. Höll i sig hur länge som helst och jag ringde både vc och 1177 flera gånger. Influensan kan slå ut de små ordentligt, men så kan även mykoplasma. Mykoplasma behöver inte alltid behandlas med antibiotika heller, men kan vara tuff att ta dig igenom. hoppas lilla mår bättre snart

Svar på tråden Influensan??