• Anonym (Gubbsjuk)

Hur sluta bli attraherad av unga kvinnor?

Jag är man och drygt 50 bast.
    Sista åren har jag blivit mer och mer attraherad av unga kvinnor.
    Både fysiskt men även på det mentala planet.
    Det känns som kvinnor i min egen ålder har tröttnat på livet och är så nöjda med att bara vara.
    (detta är såklart en stark generalisering)
    Medans unga kvinnor oftare är glada, positiva och mer framåt.

Nu är det inte så att jag på något sätt försöker ragga på dessa unga kvinnor.
    Det skulle inte falla mig in då jag har ett visst mått med självinsikt kvar.

Men detta är också jobbigt, då jag inget hellre vill än att flirta med dem.
    Är ständigt lite rädd på jobbet att någon av mina unga kvinnliga kollegor (har rätt många) ska få för sig att man är en äcklig gammal gubbe.
    Gör allt för att undvika situationer där sådant kan uppstå.
    Samtidigt är det svårt att vara så neutral när man tycker någon är attraktiv.

Känns som att jag måste byta jobb!

• Svar på tråden Hur sluta bli attraherad av unga kvinnor?
  • Anonym (Jonas)

Sök terapi, det låter som du går igenom någon slags 50 års kris. Själv föredrar jag mogna kvinnor. Du kommer överlag inte ha mycket gemensamt med dessa unga kvinnor på ett mentalt plan.

Förmodligen har du problem att attrahera kvinnor runt din egen ålder pga av din kvinnosyn. Det är lätt att läsa mellan raderna av det du skriver.  Finns män i högre ålder också, som "bara vill vara" . Är inget könsbundet.

Låter som du drivs av ren kåthet. Och vill ligga, inget annat. Du får bita i det sura äpplet och inse att dom flesta yngre kvinnor inte är intresserade av dig. 

• Anonym (E)

Asså rent krasst känner jag att det går ju inte att styra vad som attraherar en, det man kan påverka är hur man agerar

• Anonym (Gubbsjuk)
    Anonym (Jonas) skrev 2025-02-20 16:59:34 följande:

Sök terapi, det låter som du går igenom någon slags 50 års kris. Själv föredrar jag mogna kvinnor. Du kommer överlag inte ha mycket gemensamt med dessa unga kvinnor på ett mentalt plan.

Förmodligen har du problem att attrahera kvinnor runt din egen ålder pga av din kvinnosyn. Det är lätt att läsa mellan raderna av det du skriver.  Finns män i högre ålder också, som "bara vill vara" . Är inget könsbundet.

Låter som du drivs av ren kåthet. Och vill ligga, inget annat. Du får bita i det sura äpplet och inse att dom flesta yngre kvinnor inte är intresserade av dig. 

Nu läste du in extremt mycket som inte stämmer.
    Det är precis som jag skriver att ja, jag attraheras av deras livsglädje, positivitet och framåtanda, likväl deras ofta finare kroppar.
    Skulle dock aldrig vilja ha ett förhållande med någon som är 25 år yngre då vi självklart inte har mycket gemensamt.

Jag har dock inga problem att attrahera kvinnor i min ålder, men de har problem att attrahera mig.
  • Anonym (Inte bra)

Men vad menar du med att du har svårt att vara neutral? Det låter ju INTE bra.

• Bagar Bengtsson

Fullt normalt skulle jag säga att känna attraktion till yngre. Att därifrån gå från tanke till handling är en annan femma.

Det du kan göra är väl att söka kvinnor i din egen ålder som fortfarande har det du söker som livsglädje. Många, inte bara kvinnor, blommar upp när de utför en hobby som dans, golf eller körsång etc. Du får leta lite där.

• Anonym (Sara)

Alltså nej, jag ska vara helt ärlig. Det är creepy i min vänskapskrets. Vi är tjejer runt 22-24. Vi brukar skratta lite och undra vad som hänt med dessa medelåldersmän.

Känns inte så fräscht. Och vi förstår ju att ni glor är intresserade för att vi är yngre och att det beror till största del på våra kroppar. 

• Anonym (Sara)
    Bagar Bengtsson skrev 2025-02-20 17:16:33 följande:

Fullt normalt skulle jag säga att känna attraktion till yngre. Att därifrån gå från tanke till handling är en annan femma.

Det du kan göra är väl att söka kvinnor i din egen ålder som fortfarande har det du söker som livsglädje. Många, inte bara kvinnor, blommar upp när de utför en hobby som dans, golf eller körsång etc. Du får leta lite där.

TS, lyssna på Bengt. Han är en klok man i sina bästa år:) Precis alla människor oavsett ålder kan blomma upp av hobbies eller något man tycker om att göra.

Låter som ett bra ställe att leta på.  Men TS har andra problem. Han vill inte ha en livskamrat. Han söker en snygg ung kropp enbart. Det är inget djup utan snarare lustar. Ska nog söka hjälp, om man inte kan kontrollera det. Låter oroväckande.
  • Anonym (Gubbsjuk)

Jag vet inte hur ni missar att jag INTE vill ha sex med dessa kvinnor. 
    Jag vill helst inte ens bli attraherad av dem. 
    Jag gör allt (utom att byta jobb) för att undvika att någon skall tro att jag skulle vara intresserad av dem. 
    Jag har full förståelse för att kvinnor som är hälften av min ålder inte vill ha mig. 
    Fråga var ju hur jag skall undvika att bli attraherad, för känslor är inte så lätta att styra över. 
    Men mina handlingar kan jag iaf kontrollera. 

• Anonym (Inte bra)
    Anonym (Gubbsjuk) skrev 2025-02-20 17:38:58 följande:

Jag gör allt (utom att byta jobb) för att undvika att någon skall tro att jag skulle vara intresserad av dem. 
    Jag har full förståelse för att kvinnor som är hälften av min ålder inte vill ha mig. 
    Fråga var ju hur jag skall undvika att bli attraherad, för känslor är inte så lätta att styra över. 

Du skrev "Samtidigt är det svårt att vara så neutral när man tycker någon är attraktiv". Vad menar du?
  • Anonym (E)
    Anonym (Gubbsjuk) skrev 2025-02-20 17:38:58 följande:

Om min kommentar var en av de du syftade på så menade jag inte att du var någon snuskgubbe, det jag menade var att du kan ju inte göra så mycket åt att du blir attraherad, det finns ingen "stänga av knapp", vad du ska göra åt det vet jag liksom inte
Svar på tråden Hur sluta bli attraherad av unga kvinnor?