• Anonym (Kille)

Är hon intresserad eller inte?

Jag har en kvinnlig kollega som beter sig jättemärkligt. Hon är 13 år yngre än mig och visar intresse men samtidigt inte. Supersnygg, jag är 41 år hon är 28.

Hon lägger kommentarer som att det är för att du är så snygg, ser att hon tittar när hon tror att jag inte ser, kommer in på mitt kontor för att visa saker eller bara prata, bjuder med mig på luncher men med även andra kollegor, vi gick på promenad under en lunch själva för hon ville, kan bete sig lite nervös ibland, skojar och skrämmer mig, ber om råd både gällande inredning till skor mm, blir glad när hon ser mig, hämtar jag kaffe kommer hon ofta dit med om hon ser att jag går förbi, kan ta i mig, lutar sig in mot mig när hon visar något så att vi nuddar varandra.Kan fortsätta.

Vi kan prata om allt, killar tjejer, relationer osv.Jag fråga nyfiket om jag hade fått bjuda ut henne på en dejt om jag hade varit yngre bara för att se en reaktion och vad hon skulle svara. Svaret blev, nej jag tror inte det faktiskt.Du är inte min riktigt min typ. Jag känner att det sprakar mellan oss men kan inte förstå detta. Vi skriver med varandra på fritiden men då är hon mer kall men alltid tvärtom på jobbet.

Hon ger så mixade vibbar att jag inte vågar fråga om vi ska ses och hänga en kväll för får jag ett n j kommer jag framstå som en idiot eftersom att hon sagt att jag inte riktigt är hennes typ.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Är hon intresserad eller inte?
  • Anonym (Lisen)

Inget. Du har fått ett svar, respektera det. 

• Anonym (HG)

Men hon har ju sagt rakt ut att du inte är hennes typ. Hon gillar dig väl som person, betyder inte att hon vill dejta dig.

• Anonym (Kille)

Jag håller med er, samtidigt gör hon så mycket som visar på intresse att jag inte riktigt tror på dom orden.

• Anonym (Örkelljunga)

Hon är attraherad av dig men det betyder inte att hon är intresserad.  Två skilda saker. 

Du har säkert själv mött såna tjejer/kvinnor du mer än gärna skulle sätta på om du fick chansen men genast inser att det inte skulle bli mer än en eller två gånger och sen i övrigt är hon ointressant?  

Sen har du det faktum att att ni är kollegor och hon kanske faktiskt inte vill blanda in sex i arbetslivet.  Det får du respektera. 

Hon flörtar med dig ja. Men hon vill inte ha dig. Enkelt. 

• Anonym (Lisen)
    Anonym (Kille) skrev 2025-02-28 12:52:05 följande:

Jag håller med er, samtidigt gör hon så mycket som visar på intresse att jag inte riktigt tror på dom orden.

Spelar ingen roll. Varför låta det bli konstig stämning på arbetet? 
  • Anonym (HG)
    Anonym (Kille) skrev 2025-02-28 12:52:05 följande:

Det är ingen bra tanke. Hon har varit väldigt, väldigt tydlig i det hon säger. Släpp det.
  • Anonym (Kille)

Jag har respekt för vad hon sagt, idag kom det ännu en sak som gör att man undrar ändå.Nu har jag tagit mig mod till att fråga om vi ska gå på dejt? Jag blev paff och hann inte säga något innan hon lade till, jag bara skoja.

• Fjäril kär

Om du inte tycker om hennes dubbla signaler så får du faktiskt säga åt henne det. Hon har sagt nej och du känner dig obekväm. Fråga henne varför.  

• Anonym (Örkelljunga)
    Anonym (Kille) skrev 2025-02-28 14:53:03 följande:

Jag har respekt för vad hon sagt, idag kom det ännu en sak som gör att man undrar ändå.Nu har jag tagit mig mod till att fråga om vi ska gå på dejt? Jag blev paff och hann inte säga något innan hon lade till, jag bara skoja.

Få får du fråga vad 17 hon menar och sätta ner foten. Hon är ju faktiskt oschysst. 

Hade du betett dig likadant mot henne hade du åkt dit för trakasserier.. 
  • mijau

Tyvärr finns det både män och kvinnor som behöver bekräftelse från andra. Kan dom inte få det så skapar dom det, genom att visa intresse för andra som inte är geniun.

De vill känna sig attraktiva och åtrådda. Så dom skapar ett intresse så de kan få den uppmärksamheten och bekräftelsen de vill ha. Men de vill inte ta det längre. 

Det är säkert det som händer i det här fallet.

Svar på tråden Är hon intresserad eller inte?