• Anonym (M)

Katten äter knappt

Katten verkar hata sin ny-gamla mat och ätit väldigt lite senaste tiden. Ni med erfarenhet, hur stor är chansen att han ger mig sig till slut och börjar äta ordentligt?

• Svar på tråden Katten äter knappt
  • Anonym (f)

Jag hade inte chansat och bytt eller lagt till.

• Anonym (Vad är det för mat)

Vad får han? Jag har märkt på min katt att han emellanåt kan vara lite kräsen. Så jag brukar köpa 2 olika sorter ifall han tröttnar på den ena. Sen kan det ju vara nåt sånt som tandvärk också om han inte vill äta. 

• Dexter dot com

En katt behöver många små mål om dagen så jag hade inte vågat chansa utan gett honom det han äter. Skulle han ändå inte äta är det veterinären som gäller för en grundlig undersökning.

• Anonym (M)

Han är frisk, bara kräsen. Han behöver den här kosten för sin mage. Vi tvingades ha en annan några dagar när leveransen blev försenad och nu vill han inte ha den här längre.

• Dexter dot com
    Anonym (M) skrev 2025-03-11 18:50:55 följande:

Han är frisk, bara kräsen. Han behöver den här kosten för sin mage. Vi tvingades ha en annan några dagar när leveransen blev försenad och nu vill han inte ha den här längre.

Antar att det är ett gastrofoder och det finns ju i flera sorter/märken så testa att byta för det är viktigt att katten äter ofta och regelbundet.
Svar på tråden Katten äter knappt