• Anonym (Bli mer som USA?)

KD, vill tvinga kvinnor

Att föda barn.

Jag blev fly förbannad här om dagen. När Aftonbladet publicerade ett inlägg om hur en viss Jimmy Loord ( dåligt skämt) som är/ varit pastor i  Kalmar.

Nu fått i uppdrag av KD att undersöka hur kvinnor SKA föda mer barn. Han utesluter inte att begränsa preventivmedel för kvinnor. Så att det ska öka graviditeterna.

För några veckor sen var det SD, som försökte med att kvinnor som föder barn ska slippa lumpen. Alltså, var är det för fel på denna regering?! Framför allt vad är det för sjuka/ hjärndöda människor som sitter i den?

Som mor till tre döttrar. Anser jag att kvinnan själv ska få bestämma om hon vill ha barn och i så fall med vem. Det ska inte bara oönskade graviditeter. 

Håller med skribenten. Man kan inte tro att detta är sant 2025.

Här är länkarna, till det som publicerats.

www.aftonbladet.se/ledare/a/W0Baqa/kristdemokraterna-utesluter-inte-en-begransning-av-preventivmedel

www.dagen.se/nyheter/2025/03/12/han-ska-gora-kd-till-babyboom-partiet/

• Svar på tråden KD, vill tvinga kvinnor
  • Anonym (Åker ur riksdagen)

Jag såg det där, kände mig rätt äcklad. Bara hans efternamn skvallrar ju lite om vad det är för sorts man. Någon lord är han ju inte. Snarare någon med väldigt sunkig kvinnosyn.

Jag är mer konfunderad över vad det är för efterbliven kvinna som skaffat 4 barn, med en sådan man. Men det finns ju gott om det med. Är nu inte bundet till kön.

För övrigt behöver du inte oroa dig. Dom kommer åka or riksdagen tillsammans med Liberalerna i nästa val. 

Garanterat efter detta korkade tilltag haha. Ör inte mycket kvinnor som röstar på högern och speciellt inte KD heller. Då deras kvinnosyn och syn hör hemma i en dammig historiebok.

Ör glad för personlig del. Att jag har fått välja själv. Och inte har barn.

Hade jag haft döttrar själv. Då hade jag sett till att rösta bort denna regering i nästa val. Tycker det börjar bli lite mycket kontroller och diktaturer över saker nu. Vilken kvinna uppskattar tvång? Eller vill KD göra det populärt igen? Lol.  Sjukt och irrelevant parti.

• Anonym (Desperation)

Det är desperation. De västerländska samhällena har målat in sig i ett hörn med befolkningsfrågan. 

* En ekonomi som kräver att både kvinnor och män lönearbetar
    * Invandring blir inte en vinst längre fram och löser inte problemet utan förvärrar det.

Så det som återstår är tvång.

• Anonym (Åker ur riksdagen)
    Anonym (Desperation) skrev 2025-03-15 09:36:20 följande:

Det är desperation. De västerländska samhällena har målat in sig i ett hörn med befolkningsfrågan. 

* En ekonomi som kräver att både kvinnor och män lönearbetar
    * Invandring blir inte en vinst längre fram och löser inte problemet utan förvärrar det.

Så det som återstår är tvång.

Aldrig I livet, så du tycker att kvinnorna ska behandlas som djur. Skrämmande.  Man ska alltså våldföra sig på kvinnor.  Tvinga dom? Stackars barn som kommer födas in i vara oönskade och oälskade. Alla tonårs graviditeter som ökar. 

Skrämmande om vi kommit till en nivå, där vi tycker det är ok att förtrycka kvinnor. Vad är skillnaden emot Hitler?  Där folk var naiva och såg igenom det med. 

Dessutom kommer detta bara innebära att kvinnor avstår män i större utsträckning. Och vägrar ha sex. Vem vill riskera att bli gravid emot sin vilja.
  • Anonym (VV)

Eftersom födelsetalen dalar, är det väl bra att titta på varför det är så, vill folk ha färre barn och senare i livet eller vill folk ha fler barn men tycker sig ha för lite pengar och för liten bostad. Kan något göras på samhällsnivå för att förbättra valmöjligheterna för att skaffa barn? Det är verkligen inte fråga om något tvång, detta är inte Kina. 

När reportern frågade om preventivmedel, var det helt idiotiskt att svara att de tittar på allt. För ja, det kan tolkas som om de vill begränsa åtgången, men herregud, inte en chans att de vill eller försöker att vrida tillbaka klockan runt 70år. 

• Anonym (Nej tack)

Nu tror jag för sig att denna regering har förlorat valet redan. Känns som galenskap efter galenskap.

Och kvinnor ska inte användas som reproduktions maskiner. Detta är rent förtryck av kvinnors rättigheter som människa och deras känslor.

Personligen tror jag inte KD utgör något större hot. Men det är beklämmande att ett parti med dom lägsta väljarprocenten efter Liberalerna. Får vara med och besluta om så viktiga saker.

Sen ska man inte glömma att att KD är ett parti med kristna rötter. Och det mest konservativa av alla partier på höger sidan. Redan på 90-talrt var det Alf Svensson som talade om någon slags 50-tals eufori. Där kvinnor skulle vara hemma och föda barn och baka bullar.  Nej, det blev inte populärt då. Och det kommer inte bli det nu heller.

Som frivilligt barnfri. Tycker jag det säger mer om dessa män och deras syn på kvinnor. Med andra ord. Inte en snöbolls chsbsui helvetet. Att jag skulle få för mig att rösta på detta parti eller högern. Jag har ingen lust att få det sämre och otryggare som kvinna.

• Postman

Tycker inte man ska dra för stora växlar, aftonbladet är en sossetidning och de letar hela tiden uppslag till svärta ned regeringen. Det kommer alltid att finnas extremfigurer både till vänster och höger. 

• Anonym (Nej tack)
    Anonym (VV) skrev 2025-03-15 10:03:37 följande:

Eftersom födelsetalen dalar, är det väl bra att titta på varför det är så, vill folk ha färre barn och senare i livet eller vill folk ha fler barn men tycker sig ha för lite pengar och för liten bostad. Kan något göras på samhällsnivå för att förbättra valmöjligheterna för att skaffa barn? Det är verkligen inte fråga om något tvång, detta är inte Kina. 

När reportern frågade om preventivmedel, var det helt idiotiskt att svara att de tittar på allt. För ja, det kan tolkas som om de vill begränsa åtgången, men herregud, inte en chans att de vill eller försöker att vrida tillbaka klockan runt 70år. 

Problemet är att Jimmy Lol , har sagts att han även tittar på möjligheten att begränsa tillgången till preventivmedel för kvinnor. Det betyder i praktiken att han är öppen för oönskade graviditeter.

Du ska inte glömma det jag nämner ovan. KD är det mest konservativa partiet vi har. Man ska fortfarande vara "vaken" och med på dessa saker. Vi har varit väldigt godtrogna on mycket I detta land allt för länge.

Man behöver nog göra det tryggare i Sverige framför allt. Alla väljer ju inte bort barn frivilligt. Men tvång är inte rätt väg att gå.
  • Anonym (Nej tack)
    Postman skrev 2025-03-15 10:17:48 följande:

Tycker inte man ska dra för stora växlar, aftonbladet är en sossetidning och de letar hela tiden uppslag till svärta ned regeringen. Det kommer alltid att finnas extremfigurer både till vänster och höger. 

Fast det här handlar om kvinnors rättigheter. Inte om någon är sosse eller inte. Svärta ned sköter dom ju uppenbarligen helt själva.  Med alla korruption på senaste tid bl.a.  Men media ljuuuger lol. 
  • Anonym (Nej tack)
    Postman skrev 2025-03-15 10:17:48 följande:

Fast det här handlar om kvinnors rättigheter. Inte om någon är sosse eller inte. Svärta ned sköter dom ju uppenbarligen helt själva.  Med alla korruption på senaste tid bl.a.  Men media ljuuuger lol. 
  • Postman
    Anonym (Nej tack) skrev 2025-03-15 10:20:53 följande:
    Jo det är viktigt att veta varifrån man hämtar sina åsikter, läser du bara från en tidning till exempel så riskar du att bli väldigt enögd. Aftonbladet är oberoende socialdemokratisk tidning. Artikeln är skriven utifrån vad enskilda stollar har sagt. Stollar som inte ens ingår i regeringen. Jag kan inget hitta om att regeringen vill inskränka kvinnors rättigheter 
Svar på tråden KD, vill tvinga kvinnor