Efterhängsen man
Jag träffade en man under ett par månader där vi hade sex och sågs, vi bodde i olika städer. Vi hade kontakt per telefon eller via instagrammeddelanden varje dag i typ 2 år. Jag sade sedan att jag hellre vill vara vän och han tog det mycket hårt, blev ledsen. Jag påtalade flera tillfällen att jag ville vi skulle vara vänner. Detta ångrar jag djupt då han inte kan acceptera att jag inte vill vara vänner. Anledningen är att han har ett intresse för mig och jag vill bara helt enkelt inte. Senast vi träffades var i november 2022, i juni 2023 sade jag att jag hellre ville vara vän. Än idag så har han inte kommit över mig. Han skickar meddelanden och undrar vad jag gör/ mår/ så m jag träffade någon annan parallellt Med honom/ vad jag ska göra i helgen/ att han vill ses och frågar om han kan få bild på mig. Jag har sagt att jag inte tycker illa om honom men att det inte fungerar att vara vän, att jag hoppas han träffar någon och att jag vill honom väl. Så går det en tid ( några veckor) så skriver han att han vill ses och att han saknar mig och han tar upp detta att ?jag ville ju vara vän?. Har gjort så han inte kan se händelser på instagram/ och lägger aldrig ut inlägg på FB eller insta. Vill inte ta bort honom spm vän eller följare då det skulle bli massor frågor om varför etc.då. Han har helt enkelt ej släppt mig. Han är en känslig personed mycket liten erfarenhet sv förhållanden. Han såg det som vi var ett par, det gjorde aldrig jag. Jag märker han Är så nyfiken på mitt liv. Har sagt att han måste respektera vad jag har sagt om satt jag inte vill ses. Kan säga att han är välutbildad så att han inte skulle förstå är inte aktuellt. Vad ska jag göra med personen? (Han är 40+