• Anonym (anonymoususer)

Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?

Hej!

Har en fråga som jag är nyfiken på hur ni tänker kring.
    Vi har 2 små pojkar, en med autism.
    Pojken med autism behöver konstant övervakning kan jag tillägga.

Vi skall ha barnpassning av svärmor hemma hos oss och fick reda på att hon skall ta med sig hennes kille hon nyligen träffat. ( Detta är samtal mellan min fru och svärmor )

Vi har aldrig träffat denna man.

Jag försökte förklara för min fru att innan någon kan komma hem till oss och ansvara för våra barn, så bör vi ha träffat de innan. Även om min svärmor kommer vara primär ansvarig så händer det att hon behöver gå iväg med en av våra pojkar för att lugna ner han ( autism ) vilket innebär att den andra kommer vara ensam med denna mannen.

Min svärmor har t.o.m träffat en man för längesen som har gett min fru trauma under uppväxten så om det är någon som borde vara försiktig så bör det vara min fru ( tycker jag iallafall ).

Nu blev det så att han fick inte komma då jag inte accepterade detta, för enligt mig så bör jag åtminstone ha träffat han innan jag kan lämna mina barn i samma rum som han utan att vi föräldrar är där.

Hur hade ni tänkt kring detta ?

• Svar på tråden Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?
  • cosinus

Som barnvakt hade jag gladeligen tagit med mig vem som helst som jag litar på om jag skulle passa två små barn där den ena uttalat behöver övervakas hela tiden och man dessutom kan behöva gå iväg med för att lugna ner.

• Xenia

Va, har ni aldrig träffat era barn? Tungan ute (Syftningsfel)

Annars håller jag med dig. Svärmor verkar inte ha det bästa omdömet när det gäller män.

Hur gick det? Avstod ni från det ni skulle göra? Eller kom svärmor hem ensam? Har ni träffat svärmors pojkvän? Låter iofs som det behövs två barnvakter mtp att någon kan behöva gå ifrån med den autistiska sonen.

• Anonym (E)

Personligen så hade inte jag haft några problem då svärmor är med, MEN, jag känner inte din svärmor och det är era barn, känner man sig obekväm så har man all rätt att neka. Jag känner folk som anlitat barnpassning via företag och lämnat barnen till en helt främmande människa och så känner jag folk som knappt vågar lita på någon annan öht, det finns inget rätt och fel utan det är helt era känslor som avgör. Det är absolut inget konstigt att du inte kände dig bekväm i denna situation och jag är glad att det respekterades

• Raggartjejen
    Xenia skrev 2025-03-24 14:25:05 följande:

Precis vad jag tänkte skriva Glad
  • Anonym (anonymoususer)
    Raggartjejen skrev 2025-03-24 14:50:07 följande:
    Precis vad jag tänkte skriva Glad

Annars håller jag med dig. Svärmor verkar inte ha det bästa omdömet när det gäller män.

Hur gick det? Avstod ni från det ni skulle göra? Eller kom svärmor hem ensam? Har ni träffat svärmors pojkvän? Låter iofs som det behövs två barnvakter mtp att någon kan behöva gå ifrån med den autistiska sonen.

Menade att vi inte träffat svärmors kille, skrev fel och går inte att redigera nu :(

• Anonym (anonymoususer)

Eventet har inte hänt ännu, så det blir att svärmor kommer själv eller så avbokar vi det vi skulle göra. Hon har klarat det galant själv alla gångerna, så jag är inte orolig att hon inte klarar det att vara med bägge.
    Jag är mer orolig över en man i vårt hem som jag aldrig har träffat som potentiellt kan vara ensam med ett av mina barn.

• Anonym (Erika)

wow? aldrig i mitt liv att jag gått med på det där. Kan ju ske vad som helst 

• Anonym (Aldrig)

Nej hade aldrig accepterat, inte ens efter att endast ha träffat honom en gång. 

• Anonym (d)

Som farmor hade jag avsagt mig barnvaktandet om min partner inte var välkommen.

Mvh/Farmor med ny  partner första gången vi satt barnvakt tillsammans.

Stanna hemma ts, svärmor har inte dig och dina krav som första prio.

• Anonym (Mother goose)

Jag hade inte gillat det. Jag vill träffa personen först och se vad det är för en slags person. 

Kalla mig hönsmamma, men sån är jag. 

Men visst är det bra att farmor tar med någon pålitlig person som barnen känner om det kommer bli hektiskt. 

Svar på tråden Borde min svärmors nya kille följa med och passa våra barn som vi aldrig träffat ?