• Anonym (Elvan94)

Fruktansvärda kramper tidigt i graviditeten

Hej! Snälla någon hjälp mig, Jag är så förtvivlad, rädd och så fruktansvärt trött nu.
    Bara några dagar innan mitt första graviditetstest som visade positivt (jippi 🥹) började jag få frekventa och fruktansvärt intensiva kramper, men ingen blödning. Kramperna kommer och går under hela dygnet, ibland blir de så starka att jag inte vet vart jag ska ta vägen, jag viker mig då dubbelt, kryper på golvet, hyperventilerar och gråter i panik. Kramperna sitter i ca 15 minuter och kan komma i 2-3 omgångar. Sen är det lugnt någon timme, ibland inte ens en timme..
    Alla typer av rörelser, som att resa sig ur soffan eller kissa, triggar igång en kraftig kramp. Har testat att duscha varmt, använda vetekudde och värmefilt, inget hjälper. 
    Har varit på akuten två gånger men de hittar inget fel och det är för tidigt för att kunna se på ultraljud att jag ens är gravid. Men hCG stiger som det ska. Så de skickar bara hem mig med alvedon och morfin (som inte hjälper ett dugg 😭) för att ?vänta och se".. Men just nu känner jag mig helt knäckt! Jag har varken kunnat arbeta eller sova sedan en vecka tillbaka. 
    Har någon upplevt något liknande?? Hoppas ju verkligen inte på det samtidigt som jag bara skulle vilja känna mig mindre ensam i det här 🥺
  • Svar på tråden Fruktansvärda kramper tidigt i graviditeten
  • Anonym (ajsan)

I början kan det ju göra lite ont typ som mensvärk, ibland kraftig sådan eftersom livmodern växer. Gör det så ont att du behöver morfin skulle det ju kunna vara utomkvedes? 

Svar på tråden Fruktansvärda kramper tidigt i graviditeten