• Tinkerbell73

Facebook - varför ser jag inga av andras vänner?

Jag ser endast gemensamma vänner hos andra personer, oavsett vilken webläsare jag går in via.

Det är skittrist då jag ibland vill hitta någon som jag vet är vän med en av de jag känner, senast nu då vi planerar återträff från en gammal klass.

Vad tusan beror detta på? Jag är ju inte blockad (helt säkert).

Detta har pågått en längre tid, under den tiden har jag frågat några andra personer och de har inte samma problem. 

Någon som vet?

• Svar på tråden Facebook - varför ser jag inga av andras vänner?
  • Anonym (gg)

De döljer sina vänner?

Jag gör likadant.

Jag brukar kolla vilka som gillat offentliga bilder, så ser man i alla fall vissa av vännerna.

• Fjäril kär

Om du försöker hos samma personer varje gång beror det på att dom döljer sin vänlista. 

Testa någon annan helt random person så ser du nog att vännerna syns. 

• Tinkerbell73
    Anonym (gg) skrev 2025-04-02 09:57:02 följande:

De döljer sina vänner?

Jag gör likadant.

Jag brukar kolla vilka som gillat offentliga bilder, så ser man i alla fall vissa av vännerna.

Nej, jag har kollat på min sambos vänlista på hans konto och där står det klart och tydligt att hans vänlista är öppen för vänner. Ändå ser jag den inte från min egen profil.

Detsamma gäller mina barn, deras vänlistor är öppna för vänner - men från min profil ser jag bara gemensamma vänner. 

Ingen av dem har blockar mig

Helt obegripligt. Min sambo ser tex barnens vänlistor.
  • Tinkerbell73
    Fjäril kär skrev 2025-04-02 12:00:31 följande:

Om du försöker hos samma personer varje gång beror det på att dom döljer sin vänlista. 

Testa någon annan helt random person så ser du nog att vännerna syns. 

Se ovan. Har testat på alla möjliga sätt, även med okända random människor. Syns inte.
Svar på tråden Facebook - varför ser jag inga av andras vänner?