• Pokal0394

Cansel Bianca Ingrosso

Det är på tiden att stå upp mot och avfölja "influensers" som Bianca Ingrosso.

Läste senast idag en artikel om att hon förväntas betala vite för luddiga reklaminlägg där hon inte följt reglerna för hur ett reklaminlägg ska hanteras. Hon vägrar nu att betala "vitet" och har satt på sig den största offerkoftan hon lyckats hitta i mammas garderob. Är det någon som har råd att betala denna avsevärt lilla men skäliga summa är det hon. Miljard imperiet Bianca. Någon som känner sig manad att granska i sömmarna här? Varför har vi gett så mycket makt åt en tjej utan någon begåvning som lurar tonårsflickor vid varje julkalender hon släpper? 

Jag vill se en total bojkott för människor som Bianca. Är ni med mig?

• Svar på tråden Cansel Bianca Ingrosso
  • Fjäril kär

Det kallas att vara affärsman.. alla företag stora som små kan sina juridiska rättigheter i att överklaga . Hon har råd att överklaga och ska givetvis göra det för att ta reda på vad som anses luddigt och vad hon kan göra annorlunda nästa gång och låta PR-folket göra om sitt jobb.

Nästan alla som marknadsför sig på olika sätt åker på fällande granskningar av olika skäl. Ska vi då börja bojkotta alla som överklagar?  

Hade detta varit ett random okänt UF- företag med notis i din lokaltidning hade du inte ens höjt på ögonbrynen... 

• Anonym (f)

Visst att den första kalendern floppade enormt men de efterföljande har väl varit helt ok?

Inget Biancafan men orkar inte cancel

• Anonym (I)

Hon är inte tillåten i vårt hem, min dotter ska ha vettiga förebilder, inte sånt här skit.

• Anonym (Bianca)

Är det här influensern Emilio Ingrossos dotter?

• Anonym (Daisy)

Inga influencers öht här, jag orkar inte med sån skit.
    Är glad att inte ha någon dotter som avgudar henne. Eller dotter alls förresten, tjejer är över lag väldigt jobbiga.

• Anonym (H)

Håller inte med dig helt. Tror folk  stör sig på personer ffa influencers som tjänar grova pengar. Men som tex Bianca, det ligger nog mer jobb bakom än vad vi någonsin kan föreställa oss och jag tycker faktiskt att det är grymt jobbat av henne. Att betala vite för något man anser sig fel, har inte med pengar att göra - bara för att en människa är rik, ska ju ändå rätt vara rätt. Det jag däremot bekymrar mig över, är att hennes fans är väldigt unga, vilket kan ge en skev bild av verkligheten hos alla dessa unga som inte lever i en värld där pengar, lyx lyser med sin frånvaro. Det tycker jag är mycket sorgligt, då jämförelsen mellan fans och idol blir så världsfrånvänt. I övrigt, tummen upp för smarta affärskvinnor / män

• Anonym (H)

Lyser med sin närvaro 

• Anonym (Snark...)

Har aldrig följt några svenska influencers i hela mitt liv, helt ointressant vad de och deras väskhundar och handblandade antirynkkrämer håller på med.

Svar på tråden Cansel Bianca Ingrosso