• TheC123

3 år av infertilitet, 5 IVFer, 2 missfall och nu inget fostervatten v 20

Hej,
    Vi har precis kommit hem efter vårt RUL. De visar sig att det inte finns något fostervatten, vår Billy kommer därmed inte kunna överleva. 
    Som rubriken lyder, vi har kämpat med infertilitet i över 3 år. Gjort 5 embryo återföringar som resulterat i 2 tidiga  MA och nu Billy som inte kommer att överleva, i v 20. 
    5-10% av alla par kämpar med infertilitet
    1-2 % av alla kvinnor får fler en 1 missfall 
    98% av alla rutinultraljud går bra 
    1 % av graviditeter saknar fostervatten 
    Hur kan man alltid vara minoriteten? Varför händer allt oss? Det är frågor som går runt runt i huvudet på mig. Vet inte hur jag ska överleva detta och orka fortsätta kämpa. 
    Känner mig så arg och besegrad. Arg på alla 98% som går på rutinultraljudet och får gå därifrån med nya foton på sitt barn. Arg på alla som bara ?råkar? bli gravida. Arg på att ALLT hände oss. Varför kan inte misären få spridas ut lite? Varför ska vi behöva vara med om allt som inte ska hända? 
    Nu får man tampas med  allt det negativa kring en graviditet, 12 gravidkilon och en förlossning som inte kommer resultera i ett varmt barn. 
    Jag kommer få säga hej till min son, för att i samma stund behöva säga förlåt och farväl. 
    Vet inte varför jag skriver, antar bara att jag behöver skriva av mig samtidigt som jag hoppas att någon med en liknande historia kan skänka en gnutta hopp. 
    Tack för stg ni tog er tiden att läsa. 
  • Svar på tråden 3 år av infertilitet, 5 IVFer, 2 missfall och nu inget fostervatten v 20
  • Anonym (Fi)

Det gör så ont att läsa, så himla orättvist! Jag önskar så att det fanns något att skriva som kunde göra den minsta nyttan för er. 

Kan bara be för att framtiden blir ljusare ❤️

• Anonym (Jag)

Beklagar verkligen Hjärta Jag har inte varit med om det själv men jag förlorade min halvbror på det sättet, han hade inte något fostervatten och graviditeten behövde avbrytas , det upptäcktes på rutinultraljudet. Fruktansvärt. Min son fick heta det som han skulle hetat sen. 

Många kramar och hoppas ni får ett levande barn till slut Hjärta

Svar på tråden 3 år av infertilitet, 5 IVFer, 2 missfall och nu inget fostervatten v 20