• Sessa81a

Nån mer med barn som har pacemaker??

Är en tjej på snart 27 som har en pojke på snart 3 år som har en pacemaker som han haft sen han var 5 dagar gammal. Detta pga att han har nåt som heter Av-block 3. Har länge sökt efter nån annan i samma sitauation som vi är i men än så länge inte hittat någon. För bara ett tag sen började Elijas själv att prata om sin pacer, och att han inte ville ha den. Frågade både mig och sin pappa om vi oxå hade en men fick ju svara ärligt att vi inte har det. Då gick han igenom alla vi mer lr mindre känner och frågade om dom hade en. Hade ju känts jätte skönt att kunna berätta för honom att det finns någon annan som oxå har en pacer och att han inte e ensam. Så finns det någon här inne som är i liknande situation som oss så hade jag blivit väldigt glad för ett svar.
    MvH Milla, Elijas mamma

• Svar på tråden Nån mer med barn som har pacemaker??
  • Eagel1

Har en pojk på 14 som fick pacemaker för ca 7 månader sedan. Nu har han även Down och inget verbalt tal men i ditt läge så skulle jag nog bara försöka förklara för honom att utan pacemaker kan hjärtat inte slå. Gör ingen stor grej av det, barn har ju en förmåga att anpassa sig.

• HändigByggare1

Hej, ser att det var länge sen inlägget skrev, men chansar på att nån ser ändå. 

Vi har precis fått en dotter som också är född med AV-block 3. Hade varit fint att komma i kontakt och få höra hur allt är och dela erfarenheter!

Svar på tråden Nån mer med barn som har pacemaker??