Sunwing resort Alcudia
Någon som varit på Sunwings resort på Alcudia.
Vi tänkte boka resa dit men svårt att veta vilken av alla byggnader man ska välja så tänkte be om tips ?
Någon som varit på Sunwings resort på Alcudia.
Vi tänkte boka resa dit men svårt att veta vilken av alla byggnader man ska välja så tänkte be om tips ?
puffar lite på denna tråden!!! för jag vill gärna höra av fler som bott på hotellet och vad som är sevärt på Mallorca!!!
Sunwing Alcudia är lite nerslitet och poolområdet är minimalt, men stranden är underbar.
Den fräschaste byggnaden är nog Nuevas Palmeras.
Vi bodde på Princessa (eller villa princessa?)Jag tyckte badrummet var sjabbigt trots att det var Royal rum.
Det är en liten bit att gå in till Alcuida = Marinan.
Viva Tropic är ett annat hotell med bättre läge och större poolområde, dock inte barnklubb under lika lång säsong.
oj när bodde du på princessa? vi var där i juni-08 och badrummet var fräscht...
det fanns ju flera pool områden, jag tycker det var bra. Fanns flera pooler att välja på och stranden låg väldigt nära.
Vi var där -02.
Jag tyckte poolerna var väldigt små och inte så barnvänliga, men vi är väldigt resvana, har bott på flera resort runt Alcudia + ett i Palma Nova.
Stranden är ju underbar.
Dom måste ha gjort någon förändring efter det för det fanns bra pooler för små barn, en med sandstrand och en "vanlig" sen de vanliga poolerna..rummet var fräscht och det var väldigt fint badrum... tror dom har rustat upp där om jag inte minns fel?? resvana är vi också och jag är kräsen så det verkar så skumt att vi upplevde det så olika:)
var tvungen att kolla på ving, Jo dom har renoverat där 2008 och nu i år är även piramides ny renoverat:) vi bodde på princessa inte VILLA princessa om det nu är skillnad?
OK, jo jag tittade på Vings sida, ser ut som man lagt till en pool till mellan Princesa och Nuevas, så det är nog lite ändrat.
Poolen vid Princesa var liten då tyckte jag.
Vi har också bokat Piramides. Bra pris & skönt att det inte ligger mitt i smeten tycker vi. Hoppas bara all renovering är klar. Men vi ska dit sent på sommaren, så det är nog inga problem!
Längtar!
Vi har bokat Victoria i slutet på augusti. Ingen som bott där?
Har bott på Victoria ett 10-tal gånger. Sista åren har det blivit väldigt slitet men nu ska det renoveras till sommaren -25. Sannerligen välbehövligt. Annars älskar vi att kunna gå ner från vår egna "altan" och lägga sig och sola i solstolarna som finns till varje lägenhet, slippa trängas vid poolerna eller betala solstolar på stranden. Detta är ju dock bara om du valt lägenhet i markplan.
Det enda negativa jag kan komma på är att det är extremt lyhört och då det är mycket familjer med små barn som ofta vaknar tidigt så vaknar man också vid den tiden, typ 6-7 på morgonen