• Anonym

Få honom att erkänna!

Hur fick ni er partner att erkänna otroheten? Mycket tyder på att min har varit otrogen, men han vägrar erkänna, trots att det är många år sedan. Själv vet jag, eller ja min magkänsla säger starkt att han har varit otrogen men han vägrar erkänna. Tips på hur man kan få honom att erkänna? 

Eller ska jag bara dumpa skiten? Men tänk om jag har fel? 
    Jag älskar ju honom trots allt. 
  • Svar på tråden Få honom att erkänna!
  • Anonym

Alltså den där tjejen verkar inte må så bra. Hon skriver b la att hon har sett mig och killen på konsum och att hon vet var jag bor osv..? 

Nepp nu så blir det läggdags, vet inte riktigt hur jag ska reagera på allt detta?
    Men men, magkänslan hade ändå rätt att något inte riktigt stämde. 
  • Anonym
    jfsebastian skrev 2010-01-27 23:17:42 följande:
    Sov på saken. Imorgon kommer du att känna dig lättad och se saker i nytt ljus. Nu när sanningen är klar, då kan ni båda lättare prata om det och gemensamt kunna gå vidare. Bra konfronterat, bra resultat. TS - jag är stolt över dig.
    Tack! Och jag är faktiskt dig tacksam för dina goda råd, du var rak på sak och gav mig mod att faktiskt våga ställa honom mot väggen. 
    Jag hoppas nu att det här kommer att lösa sig, trodde faktiskt aldrig att han skulle ta det jag sa på så stort allvar som han gjorde? Det är som om han förstod att jag hade bestämt mig för antingen sanningen eller att jag flyttar ut. 
  • jfsebastian
    Anonym skrev 2010-01-27 23:21:29 följande:
    TS - glad att jag kunde vara till stöd när du behövde det.

Min flickvän har lärt mig hur jäkla viktigt det är att ta tag i problemen och inte släppa förrän man är nöjd. Kommunikation är a och o.
  • Anonym

Jag har också lärt mig det nu genom det hårda sättet, hoppas killen också har gjort det. Känns bara som slöseri med tid av allt dåligt mående, skulle ha stått på mig långt tidigare. Jag har lärt mig en läxa om man säger så- 

Du verkar ha fått tag på riktigt en bra flickvän, en 10 poängare!
    Än en gång tack! Nu kan jag pusta ut och andas och njuta av livet igen. Är dock lite smått förvirrad, vet inte riktigt hur jag ska reagera än. hehehe
    Just nu kan jag inte låta bli att tänka, jaha var det bara det där? Förstår du hur jag tänker? Trodde det var något mycket värre än vad det faktiskt var. Jag kanske innerst inne egentligen inte ville veta svaret, kanske därför jag inte vågat riktigt fullt ut ställa honom mot väggen. 
  • jfsebastian
    Anonym skrev 2010-01-27 23:29:43 följande:
    Jag har också lärt mig det nu genom det hårda sättet, hoppas killen också har gjort det. Känns bara som slöseri med tid av allt dåligt mående, skulle ha stått på mig långt tidigare. Jag har lärt mig en läxa om man säger så-  Du verkar ha fått tag på riktigt en bra flickvän, en 10 poängare! Än en gång tack! Nu kan jag pusta ut och andas och njuta av livet igen. Är dock lite smått förvirrad, vet inte riktigt hur jag ska reagera än. hehehe Just nu kan jag inte låta bli att tänka, jaha var det bara det där? Förstår du hur jag tänker? Trodde det var något mycket värre än vad det faktiskt var. Jag kanske innerst inne egentligen inte ville veta svaret, kanske därför jag inte vågat riktigt fullt ut ställa honom mot väggen. 
    Hon rockar fett och gör mig till en bättre människa. En absolut keeper.

Jag misstänker att du pendlar mellan lättad och nästan besviken nu.
    Var det inte värre än såhär?
    Här har du gått och mått skit länge och så var det bara detta???

Imorgon kommer solen att skina på dig, värma dig inombords oavsett snöstormen och du kommer att väga 50kg mindre. Livet har just vänt. Du har lärt dig något, blivit klokare och är åter i förarstolen i ditt liv. Fira 27;e januari som dagen då du föddes igen.
    Detta är stort.
  • Mandi74

Vet du vad, jag tycker att om det nu är flera år sen och ni har levt bra tillsammans sen dess så försök bara lägga det bakom dig. Han lär aldrig erkänna nu ändå, om det nu är så att han varit otrogen.

Den enda som far dålig av det här är du och vad ska du göra om det visa sig att han varit otrogen?

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Anonym

Nu var han ju inte otrogen, men jag hade nog velat veta om han hade varit för då hade jag kunnat gå vidare istället för att alltid gå runt och undra. 

• Anonym
    jfsebastian skrev 2010-01-27 23:41:45 följande:
    Hon rockar fett och gör mig till en bättre människa. En absolut keeper. Jag misstänker att du pendlar mellan lättad och nästan besviken nu. Var det inte värre än såhär? Här har du gått och mått skit länge och så var det bara detta??? Imorgon kommer solen att skina på dig, värma dig inombords oavsett snöstormen och du kommer att väga 50kg mindre. Livet har just vänt. Du har lärt dig något, blivit klokare och är åter i förarstolen i ditt liv. Fira 27;e januari som dagen då du föddes igen. Detta är stort.
    Tack snälla du! Det är faktiskt exakt så jag tänker nu. Känns lite som slöseri med tid och energi när jag istället bara hade kunnat ställt honom mot väggen från början. Men men jag har i a f lärt mig en jävla läxa nu.
  • jfsebastian
    Anonym skrev 2010-01-27 23:51:14 följande:
    Tack snälla du! Det är faktiskt exakt så jag tänker nu. Känns lite som slöseri med tid och energi när jag istället bara hade kunnat ställt honom mot väggen från början. Men men jag har i a f lärt mig en jävla läxa nu.
    Då är det en bra erfarenhet.

I fortsättningen kommer du att vara tydligare mot din omgivning, gissa mindre och ställa fler frågor.

Flyg iväg och sov nu. Krama din man och säg att du älskar honom.
  • Anonym

Det ska jag göra!  

• Anonym
    Hur kan han ha vägrat erkänna om du inte frågat honom förut?
  • Anonym (......)

vad skönt för dig TS att du fick svar på vad det var :)
    nu kan du i alla fall släppa till lite... undrandet behöver inte stoppa dig längre!

• Anonym (hjärnspöken?)

Gud är i exakt samma sits!{#lang_emotions_frown} Min kille gjorde slut med sin flickvän (hon bor i ett annat land) och när han var där så delade de säng under hela den veckan. Han berättade det för mig samma kväll som han kom tillbaka till Sverige så på ett sätt känns det ju som att han är ärlig. Men han säger att han sa till henne att han ville göra slut och att de pratade om det..På kvällen hade de varit ute med gemensamma vänner och när de skulle lägga sig hade hon typ "är inte jag kvinna nog för dig?" (typ sexuellt menat) och att de hade kysst varandra men att när han kysste henne blev han inte  tänd för han  kände att det fanns verkligen bara vänskap kvar mellan dem, inget "pojkvän och flickvän" så därför hände  det inget mer.

Vi har pratat om det såå många ggr under senaste året och jag har ställt han  mot väggen på alla möjliga vis. Men han menar på att det kändes så jobbigt för dem båda då bara för att de insåg att det var verkligen inget kvar mellan dem. Och att resten av veckan umgicks de med sina vänner och sådär som de otroligt goda vänner de är...

Innerst inne litar jag på honom, det känns ologiskt att han skulle gjort slut med henne  OM han nu hade haft erotiska känslor kvar för henne för de hade ett bra förhållande, men som VÄNNER mer (ca 12 år tillsammans och han har alltid saknat sex i det förhållandet, eftersom hon inte varit särskilt intresserad)
     Han sa till mig när vi pratade allmänt innan han åkte dit att "jag tror verkligen en relation är slut, när man inte kan tänka sig att ha sex med den personen längre..."
    Men det svåra är att få tankarna att gå till "tänk om...." Ska jag bara helt   sonika bestämma mig för att inte låta tankarna gå runt som jag låtit dem göra tills nu? Typ "OK jag kommer aldrig att veta till 100% hur det var, men jag är ganska säker på att han är ärlig mot mig?" Och sen aldrig mer läsa en otrohetstråd på FL{#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_laughing} så tankarna får fart igen??

Nån klok som vet? Gärna killar oxå{#lang_emotions_wink}

• Lonken
    Varför skulle han blåneka så länge och sen plötsligt berätta "sanningen" och plötsligt kunna visa sms etc, etc?
    Du kan bara utgå ifrån att det är fejk och att han inte berättat allt.
  • Anonym (Bump)
    Lonken skrev 2025-02-22 11:41:37 följande:
    Varför skulle han blåneka så länge och sen plötsligt berätta "sanningen" och plötsligt kunna visa sms etc, etc?
    Du kan bara utgå ifrån att det är fejk och att han inte berättat allt.
    15 år senare...
  • Anonym (Sneakers)

Jag sa till min man att jag trodde på honom men jag tänker ringa kvinnan och fråga. Och då erkände han för han visste han var rökt.

Svar på tråden Få honom att erkänna!