• Christina86

Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?

Hej på er!

Jag har en liten fråga. Det är nämligen såhär att jag nu väntar mitt andra barn som är beräknat till den 5 Augusti.
    Är alltså i vecka 30 nu. Å denna lilla tjej är såååå otroligt aktiv där inne. Hon snurrar runt, hon boxas och sparkar och har sig. Visserligen så är det jätte mysigt och jag vill absolut inte klaga på det. Även om det kan göra ont i bland :)
    Men med min son var det helt annorlunda. Han var jätte lugn i magen och jag kände honom bara några ggr om dagen. Det visade ju sig sen att han var lugn även utanför magen och jag har aldrig haft några problem med honom. Han sitter lugnt och leker och lyssnar på vad man säger och så. Han var jätte snäll med sovtider och sånt när han var mindre. Världens bästa unge alltså.. ;)

Så undrar jag om denna tjej kommer vara tvärt emot sin bror.

Hur har era bebisar varit utanför magen om dom varit livliga i magen??

• Svar på tråden Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?
  • GrönaDruvan

sonen var galen i magen, och är galen nu också... han är 15 månader och har en energi som inte är av denna värld! Han har varit väldigt aktiv hel tiden...

• FH Mamma

Min son nu 5 år rörde sig knappt aldrig i magen.
    Sen han föddes har han inte förstått ordet lugn och stilla.
    Han rör sig tom mycket i sömnen. Ena stunden huvudet upp, sen ner, sen mig som kudde etc.

• Jennie H

Vår dotter var ganska vild i magen, men lugn utanför!

• JoJ

Min son var hur livlig som helst i magen och sov typ aldrig och han var precis likadan utanför magen! Ett litet kraft paket som helt enkelt inte har haft tid att sova:P Idag är han 2 år och 3 månader och har fortfarande inte sovit mer än MAX 15 hela nätter under hela sin livstid.. Nu är vi i väntans tider och har beräknat bf om 2 veckor och lillebror är precis som bror sin i magen om inte snäppet värre till å me så vi känner oss rätt övertygade om att vi kommer att ha två små "vilda monster" rännande här hemma:)

• Venna

Dottern var sjövild i magen, bökade och stökade konstant. När hon kom ut ville hon helst inte göra annat än att äta och sova, och det gäller fortfarande fast hon är 4 år!

Väntar nu nr 2 med BF om 6 dagar, och den här lilla bebisen rör sig inte i onödan, ligger stilla nästan hela tiden...Så jag väntar mig en väääldigt aktiv tid framöver när han/hon kommer ut!

• Party of five

Jag har tre barn (väntar fjärde) och kan säga att jo, på mig stämmer påståendet in, men inte som bebis utan mera från det att de lärt sig gå och framåt.

Min första var så lugn i magen att jag ibland undrade om hon levde överhuvudtaget. Minns att jag bad min man lyssna med en hushållspappersrulle efter hjärtljud många gånger. Hon rörde sig inte mycket även om man buffade. Som bebis var hon lugn, sov långa nätter och det var inga problem alls. Hon lärde sig gå först vid 14 mån och nu som 9-åring är hon trööög... En riktig liten soffpotatis om hon fick välja!

Min andra var en riktig ballerina redan inne i magen. Behövde aldrig oroa mig eller räkna rörelser. Hon var väldigt lugn som bebis och sov bra och långa nätter och så, men lärde sig gå vid 10 mån och klättrade på alla möbler och så (och föll mycket) - en liten apa. Nu är hon 6 år och inte stilla en sekund. Armar och ben flyger omkring och man undrar vad hon fäller ner till nästa.

Min tredje var någonstans mittemellan - och lika lugn som baby, lika lättskött och sovit alltid bra. Nu är hon 20 mån och inte stilla mycket, men inte lika vild som den mellersta. Hon lärde sig gå vid 11 mån och klättrar.

Är bara i vecka 16+5 ännu med denna, ska bli intressant att se hurdan krabat här kommer!

• Christina86

Va kul det är att läsa om alla olikeheter...=) Hur det kan vara i magen och sen utanför..=)

Å vad jag önskar att mina sista 8 veckor kunde gå fortare..=)

• BlommyNess12

Min son var ganska lugn i magen, skulle tro att det var rätt "normalt" med rörelser.
    Men nu, han är som en galen höna på speed alltså.. hahahaha
    han är två år nu

• lokisse

etttan var vild i magen och är vild som attan nu med.

nummer tva kommer runt den 16 augusti och tycks även det bli en vildmops om hon tänker fortsätta vara sa här.

Difficile est saturam non scribere
  • MrsHelgesson

Min dotter var väldigt livlig när hon låg i min mage och hon är lika livlig nu som 2-åring :)

• Christina86

Haha, har kollat igenom svaren nu och det verkar som att dom flesta blir som dom är i magen...=) Så jag kan niog räkna med en rätt livlig tjej...=) Ska bli intressant och se hur stor skillnaden är bara mellan bror och syster...=)

• hedvigalva

Gammal tråd men... Hur blev det? Är hon vild utanför magen? Har samma ?problem? men en väldigt aktiv tjej där inne....

• Connie07

Min son var väldigt livlig i magen.Nu är gan istället väldigt envis med stark vilja.Det var han ochså i magen känns det som.

• Snurranfian

Precis så va det för mig. Ettan lugn i magen och lugn utanför. Tvåan sjövild i magen och har alltid varit rörlig och livlig utanför.:)

• Solblomma30

Jag har fyra barn och med ettan stämde det, lugn i magen och lugn utanför magen. Tvåan var lite mer rörlig i magen och är väldigt livlig. Trean rörde sig ännu mer i magen och är också vårt livligaste barn. Fyran var allra mest livlig i magen, så till den milda grad att jag trodde att det var något fel på honom. Han verkade liksom aldrig sova. Men han är så lugn nu som bebis. Vårt lugnaste barn. Så där stämde det inte :) För mig har det känts som att jag känner mer för varje graviditet. Vet inte om det är så eller bara en slump.

• EaL

Min mamma sa till mig nu under min graviditet att man ska vara uppmärksam hur bebisen är i magen, det blir lika sen när de kommer ut. Min syster vaknade och börja sparka och hålla på när mamma gick och la sig, hon var nattuggla, det följde henne hela uppväxten även nu som vuxen.

Jag var ?död? i magen dvs helt stilla från 19.30 till 08.00 ca i magen och även under uppväxten, tillslut fick de tvinga mig att gå och lägga mig lite senare. Ännu längre fram fick jag regeln att jag inte fick lägga mig innan 21 ????

Är så även nu, lägger mig Gärna tidigt så jag kan få 12 timmar sömn ????

Svar på tråden Livlig bebis i magen = livlig bebis utanför magen?