Vad är skillnaden på att rösta blankt och att inte rösta alls?
Ja förklara för mig:
Ja förklara för mig:
Mitt svar ang. varför ingen av de demokratiska formerna fungerar i praktiken verkar ju du inte ha klarat av att ta till dig och resonera kring. Jag är väl förtrogen med de demokratiska formerna och jag klarar av att ge respons på dina "förslag" på ett alternativ till våra val. Dessutom vågar jag påstå att få politiska system liknar representativ direktdemokrati mer än de som praktiseras i Sverige idag. Varför inte gå längre? Se mitt inlägg ovan.
Herr Anders verkar heller inte riktigt ha kläm på vad en diktatur är, hur den oftast uppstår och hur det historiskt har bildats diktaturer ur försök till direkt, eller representativ direktdemokrati. Läs på.
Politiskt förändringsarbete är processer som bör gå långsamt och de bör ha fast förankring bland befolkningen i stort. Vad som annars kan ske kan du läsa om i historieböckerna. Att använda sin röst till politiskt förändringsarbete är en mycket god idé.
Du gillar ju wikipedia, läs där, eftersom du uppenbarligen inte bemödar dig om att läsa mina inlägg-där det står ord för ord, svaren på ditt "läxförhör". Over and out.
Om jag röstar blankt vid valet vilka får min röst då?
Om jag ligger hemma på soffan och röstar ej vilka får min röst då?
Spelar ingen roll om du rösta blankt eller inte alls röstar. Det är bara en myt det där att man ska gå och rösta blankt av allehanda anledningar.
Jag funderar på att skita i att rösta nästa år, de partier som finns nu är så otroligt dåliga och verkar helt inavlade på nåt sätt. Tyvärr har det gått utförs med svensk politik, de har inte hängt med vad folk tycker och känner.
När du röstar så godkänner du systemet. Annledningen till att regeringar lägger så mycket pengar för att få så många som möjligt ska rösta (gäller dom flesta länder i världen). Om majoriteten avstår att rösta måste regeringen bytas. 2006 införde dom blankt röst för att haffa den andel som ej röstar, enligt dom själva är runt 7%-10%.
Jag personligen avstår att rösta pga ser inget demokratiskt i systemet, tvärtom görs allt i det dolda. Ingen transparent. Jag hade velat allas röster ska vara öppen. Alltså jag ska kunna se vad min granne har röstat på, som allt annat öppenhet i sverige. Är inte riktigt med på dold röst räkning..
Sedan att släppa in extrema människor i regeringen gör det inte bättre. Borde vara en grund regel att ska du jobba där ska du inte skada egna befolkning, spelar ingen roll hur många som röstar på det