• Anonym

Nån fler som har gjort många aborter?

Det spelar ingen roll vad jag skyddar mig med, piller det blir jag gravid på ändå. Spiral det stöter min kropp ut. Stavar mm har jag blödningar på, spelar heller ingen roll hur länge jag väntat ut som. Fy fan vad jobbigt det är och har varit, det har varit så här sen jag hade sex första gången. Sen när jag blir gravid så har jag har jag mens som vanligt och det är svårt att märka.

Senast jag blev gravid behöll jag barnet och ångar det inte alls, utan vill ha fler, iaf en till! Fast det svider mer nu aborterna när man vet hur underbart det är att faktiskt få sitt barn.

Självklart kan jag ha sex med kondom men det känns så himmla tråkigt att veta att det är det enda..

Hade jag bott i USA hade jag kunna livnärt mig som surrogatmamma..

Nån fler som har så här eller är jag helt ensammen?

• Svar på tråden Nån fler som har gjort många aborter?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-08 16:39:00 följande:
    Jag har också gjort många aborter.. 11 st =( ALLA gånger skydd som spiral, p-stav, p-piller, p-plåster, och p-ring.
    Har verkligen provat allt. Vi har dessutom 2 barn oplanerat. Vi Har verkligen försökt med att inte lägga satsen i mig på det oxå och ändå har jag lyckats. Den sista gången fick vi nog och min man valde att sterilisera sig. Vilket har besparat oss både bråk och oönskade graviditeter. Jag har aldrig velat göra någon av aborterna men skulle vi ha 13 barn? nej tack. Men visst har det gjort ont i hjärtat och dessutom så har vi fått massa hjälp och stöd av bm på sjukhuset eftersom detta verkligen varit ett problem. Vet inte varför inga preventivmedel funkat.. Kan ju knappast vara slarv eller på grund av magsjukor mm när det inte varit p-piller..
    Jag förstår precis hur du känner ts och har det precis som du. Värre blir det nu då vi ligger i skillsmässa och jag ska ut i singelvärlden.. Kommer ju aldrig våga ha sex utan typ 3pla skydd..  

11st är det verkligen humant tycker du???

Är det verklgen så att man får göra detta???

Hört talas om adoption?   
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2011-11-22 19:22:06 följande:

Hört talas om adoption?   
    En graviditet sliter ganska rejält på kroppen. Varför gå igenom det om man inte vill ha barnet?
  • Anonym

Jag har gjort 8 aborter och har fyra barn, och dessutom två sena missfall.
    Jag har blivit gravid med p-piller, p-stav och spiral, och nu har jag steriliserat mig för att slippa göra abort i framtiden.

• Anonym
    Malin Elovsson skrev 2011-11-22 19:20:22 följande:
    5???????????? Att det ens är lagligt, ska jag lära dig hur ett barn blir till eller??? E du tappad bakom en vagn!?
    Anonym skrev 2011-11-22 19:22:06 följande:

Hört talas om adoption?   
    Vi har fri abort i sverige så det är klart att det är lagligt.
  • Lind a

Vilka idioter som svarar här!! De vet uppenbarligen inte hur det är att gång på gång bli gravid trots skydd, har provat allt!! och vem vill på fullaste allvar gå igenom en graviditet och lämna bort sitt barn!!??

• Kattdamen
    Malin Elovsson skrev 2011-11-23 20:34:31 följande:
    Trodde inte man fick göra så många trodde det gick en gräns vid tre sen utredning på tjejens hjärna!
    Tjejens hjärna?
  • spunge
    Malin Elovsson skrev 2011-11-10 19:45:20 följande:
    Usch vad jag mår dåligt av att läsa era grymma kommentarer....det är liv ni tar död på inte onödiga cellklumpar ..fy fan :(
    vad är det då? inte är det små söta bebisar iaf!
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • spunge
    5???????????? Att det ens är lagligt, ska jag lära dig hur ett barn blir till eller??? E du tappad bakom en vagn!?
    va?!? är du tappad bakom en större vagn?  vi har fri abort i sverige..
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • spunge
    Malin Elovsson skrev 2011-11-23 20:34:31 följande:
    Trodde inte man fick göra så många trodde det gick en gräns vid tre sen utredning på tjejens hjärna!
    mycket konstigt ställe du fått information från..
    tjejens hjärna? det är två som blir med barn..fast det vet du kanske?
  • Anonym (Fy fan...)
    5 är ju ingenting i jämförelse med vissa andra i tråden som gjort både 7 och 11 stycken...
  • Lindis1974

Tråden är till för folk som genomgått många aborter av olika anledningar.
    Andra kommentarer är onödiga och irrelevanta. Det finns gott om trådar för abortmotståndare.
    Respektera tråden borde inte bara så svårt. Det klarar nog de flesta vuxna människor av.

Kommentarer som är det lagligt och undersöks huvudet behöver man inte ta på allvar.

• Jenna Dark

Du är inte ensam!
    Har ej gjort överdrivet många, men gjorde aborter när jag var mycket yngre. Ångrar ingenting idag eftersom jag varken var mogen eller höll ihop med pojkvännen särskilt länge. Ångrade inte aborterna på den tiden heller.
    Ovälkomna barn blir aldrig lyckliga, sa neneh cherry på 80-talet och jag tror faktiskt att det ligger nåt i det.

• Anonym (SH)

Sluta ha sex eller använd kondom. Och att det är "tråkigt" för att det är det enda är en dålig bortförklaring. 

• Anonym (Lioness)

Jag har gjort 8 totalt, 2 medicinska och övriga har varit kirurgiska skrapningar. 

• Anonym (op)

Jag har också gjort ett flertal. Jag har haft oerhört lätt att bli gravid och även med preventivmedel, samma med min mamma. Tror inte de som inte har det så kan förstå hur det är, abort är ju inget man gör för att det är roligt direkt. 

Jag har dessutom hyperemesis från vecka 5 varje graviditet och har gjort en abort pga detta, fast jag ville ha barnet. Jag tenderar att hamna på sjukhus under graviditeten och må illa fram till 8nde månaden. Kan inte arbeta som gravid, kan bara ligga ner i sängen och har svårt att få i mig vätska ens.

Nu har jag inte längre sex och har ingen partner, vilket har varit enormt mycket mindre stress för min del.

Svar på tråden Nån fler som har gjort många aborter?