Levaxin-tråden!!!
Den här tråden tänkte jag är till för dom som äter levaxin, oavsett anledning! Den är till för att kunna fråga allt man undrar. Alla som har några kunskaper om ämnet, tveka inte att skriva det du vet. Och du som har någon fråga, tveka inte att ställa den. Hoppas att det är flera kunniga på området, som hittar hit. Jag är den som INTE har några kunskaper och har därför en fundering. Jag tog blodprov den 23/4. Fick då inbokat en tid för spolning den 14/5 också. Den 14/5 fick jag provsvaret och min TSH låg på 3,4 och han skrev ut 25 mkg direkt. Men nu funderar jag på att öka dosen till 50, på egen hand, för att fortare få ner värdet till 1. Är jag bara otålig eller det en vettig ide? Jag tänkte även beställa en tid för provtagning hos vc eller hos ivf-kliniken, ca 4 veckor efter levaxinstart. Vi ska nämligen inte träffa utredningsgyn förrän i sept nästa gång. Jag äter även pergotime dubbel dos och Provera. Vad tycker ni? Hoppas att denna tråden hjälper fler än mig där ute!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-26 13:44
Vad sägs om att vi skapar en BIM-lista?
Någon som är duktig på det?
Men jag vill ändå att den primära fokusen ska ligga på levaxin-frågor/svar!
Och BIM-listan är självklart frivillig att vara med i!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-29 11:23
Bra sida med info, hitta bra läkare, ref-värden, graviditet mm mm!!
Finns även en kontakt oss-sida, där ni kan ställa frågor om medicinen, sköldkörteln, graviditet mm!!
www.skoldkortelforeningen.se/