• Asko

Jag blev hjälpt av naturligt progesteron!

Jag fick tidigt veta att jag hade PCO och antagligen skulle få svårt att få barn utan kraftig hormonpåverkan. Trots detta blev jag spontant gravid med mitt första barn och glädjen var stor Glad När vi senare försökte få till ett syskon så gick det bara inte, vi fick missfall på missfall Gråter
    Då började jag läsa på om vad det kunde vara som orsakade dessa missfall och upptäckte att många kvinnor lider av progesteronbrist och att ett av tecknen på det är att man får missfall eller har svårt att bli gravid.

Jag hittade en kräm med naturligt progesteron (eftersom jag också läste att syntetiskt hormon drastiskt ökar risken för cancer) som heter ProgesterAll och började smörja mig med den. Efter 2 månader var jag gravid och fick behålla barnet Glad Nu har jag fått ytterligare ett barn med hjälp av ProgesterAll och har nu 3 mirakelbarn som läkarna sa att jag inte skulle kunna få.

Jag vill bara dela med mig av min historia och vad som hjälpte mig. Det funkar ju säkert inte på alla men om nån eller några kan få sitt efterlängtade syskon så är ju det fantastiskt!
    Ni kan läsa om krämen här http://www.whiteday.se/progesteron.html

Kram till er och håll hoppet uppe!

• Svar på tråden Jag blev hjälpt av naturligt progesteron!
  • Besa

Hej alla snälla var kan jag beställa den här krämen? Är helt desperat alltså

• Singoallaa
    Besa skrev 2013-01-14 20:57:40 följande:

Här beställde jag ifån, gick snabbt och smidigt. Tog två tuber direkt!
  • Singoallaa
    Besa skrev 2013-01-14 20:57:40 följande:

Ursäkta, men glömde posta själva länken. Här kommer den: www.biobody.se/55-progesterall.html
  • Besa
    Singoallaa skrev 2013-01-14 21:18:26 följande:
    Här beställde jag ifån, gick snabbt och smidigt. Tog två tuber direkt!

Tack så mycket vet någon var man ska applicera den här krämen? Är det bara på magen? Man ska tydligen inte applicera detta när man har mens och några dagar innan förväntat mens. Stämmer detta eller jag har hört fel?
  • Singoallaa
    Besa skrev 2013-01-16 10:41:27 följande:
    Tack så mycket vet någon var man ska applicera den här krämen? Är det bara på magen? Man ska tydligen inte applicera detta när man har mens och några dagar innan förväntat mens. Stämmer detta eller jag har hört fel?

Du ska applicera krämen där din hud är som tunnast. Halsen, nacken, armvecken, knävecken osv. Du ska inte smörja på samma ställe två ggr i rad, utan variera smörjnings ställena, detta för att inte hudden ska bli "mättad" och tar då inte upp krämen maximalt! Du ska sluta smörja dig någon dag innan din mens eftersom man då inte har progesteron i kroppen. Jag har också läst att man inte heller ska smörja på äl dagen som någon gjort utan några dagar efter ÄL för att inte störa den eftersom man inte då heller har progesteron i kroppen. Det stod att man ska börja smörja på dag 16, om man har 28 dagar i sin cykel, men det kanske varierar efter ens cykel. Har man som jag 26 dagar så börjar jag smörja på dag 14. Hoppasdu hängde med där! Lycka till!
  • Besa
    Singoallaa skrev 2013-01-16 14:22:15 följande:
    Du ska applicera krämen där din hud är som tunnast. Halsen, nacken, armvecken, knävecken osv. Du ska inte smörja på samma ställe två ggr i rad, utan variera smörjnings ställena, detta för att inte hudden ska bli "mättad" och tar då inte upp krämen maximalt! Du ska sluta smörja dig någon dag innan din mens eftersom man då inte har progesteron i kroppen. Jag har också läst att man inte heller ska smörja på äl dagen som någon gjort utan några dagar efter ÄL för att inte störa den eftersom man inte då heller har progesteron i kroppen. Det stod att man ska börja smörja på dag 16, om man har 28 dagar i sin cykel, men det kanske varierar efter ens cykel. Har man som jag 26 dagar så börjar jag smörja på dag 14. Hoppasdu hängde med där! Lycka till!

Jaha jag har en cykel på 33 dagar då ska jag väll börja runt dag 19 eller? Sen har jag en annan fråga kanske du kan hjälpa mig med. Är det en liten klick man ska ta i handen och den ska man finfördela på dem ställe som du nämnde. Kunde man smörja även magen eller? Har du använt dena kräm? Hur har du smörjt dig? Att ena dagen kanske du har gjort så och dena andra si.. Hoppas du förstår vad jag menar.. Blev lite mycket frågor.. Har aldrig använt dena kräm innan vill gärna inte göra fel... Tack för ditt svar
  • Singoallaa
    Besa skrev 2013-01-16 16:15:46 följande:
    Jaha jag har en cykel på 33 dagar då ska jag väll börja runt dag 19 eller? Sen har jag en annan fråga kanske du kan hjälpa mig med. Är det en liten klick man ska ta i handen och den ska man finfördela på dem ställe som du nämnde. Kunde man smörja även magen eller? Har du använt dena kräm? Hur har du smörjt dig? Att ena dagen kanske du har gjort så och dena andra si.. Hoppas du förstår vad jag menar.. Blev lite mycket frågor.. Har aldrig använt dena kräm innan vill gärna inte göra fel... Tack för ditt svar

Ja jag hade kört på att smörja på ungefär den nittonde dagen, eftersom du nog har en senare ägglossning också. I alla fall ca fyra dagar efter din ägglossning är det som gäller! Ifall du testar din ÄL med stickor och vid fullt utslag väntar du fyra dagar, alltså börja smörja på fjärde dagen efter ÄL! Man får med utförlig beskrivning vid köp av en tub! Jag vet att Mia Lundin säljer denna krämen med pumpfunktion! Du kanske kan beställa från henne? Varje pump tryckning ger då 20 mg kräm vilket är den ultimata mängden för fertila kvinnor! På min tub är där en guldig prick på baksidan, den motsvarar 5 mg progesteron, därför dubblade jag den lilla pricken och tog en ärtstorlek= 10mg på morgonen och lika mycket på kvällen, alltså tillsammans 20 mg! Jag skickar med länken till Mia Lundin, läs hennes info om krämen. Ska nog beställa från henne nästa gång. Du har en köpknapp längre ner på sidan, och detta är en pump flaska, kanske ännu bättre! Här är länken: www.mialundinshop.se/progesteronkram-c-31.html
  • Besa
    Singoallaa skrev 2013-01-16 17:24:21 följande:
    Ja jag hade kört på att smörja på ungefär den nittonde dagen, eftersom du nog har en senare ägglossning också. I alla fall ca fyra dagar efter din ägglossning är det som gäller! Ifall du testar din ÄL med stickor och vid fullt utslag väntar du fyra dagar, alltså börja smörja på fjärde dagen efter ÄL! Man får med utförlig beskrivning vid köp av en tub! Jag vet att Mia Lundin säljer denna krämen med pumpfunktion! Du kanske kan beställa från henne? Varje pump tryckning ger då 20 mg kräm vilket är den ultimata mängden för fertila kvinnor! På min tub är där en guldig prick på baksidan, den motsvarar 5 mg progesteron, därför dubblade jag den lilla pricken och tog en ärtstorlek= 10mg på morgonen och lika mycket på kvällen, alltså tillsammans 20 mg! Jag skickar med länken till Mia Lundin, läs hennes info om krämen. Ska nog beställa från henne nästa gång. Du har en köpknapp längre ner på sidan, och detta är en pump flaska, kanske ännu bättre! Här är länken: www.mialundinshop.se/progesteronkram-c-31.htm...

Så snäll du är tack så hemskt mycket ska verkligen beställa detta från henne.. Tack
  • Singoallaa
    Besa skrev 2013-01-16 20:08:13 följande:
    Så snäll du är tack så hemskt mycket ska verkligen beställa detta från henne.. Tack

Tänkte bara säga att jag plussade i januari och jag använde krämen. Fortsätter nu att smörja mig med den! Lycka till!
  • Besa
    Singoallaa skrev 2013-02-10 20:03:36 följande:
    Tänkte bara säga att jag plussade i januari och jag använde krämen. Fortsätter nu att smörja mig med den! Lycka till!

O så härligt GRATTIS hoppas att den lilla vill stanna där lycka till kram
  • Singoallaa
    Besa skrev 2013-02-10 20:09:59 följande:
    O så härligt GRATTIS hoppas att den lilla vill stanna där lycka till kram

Åh tusen tack. Som vi kämpat i alla år. Lycka till själv!
  • Matiiilda86
    Marianne1989 skrev 2012-08-30 20:45:06 följande:
    Hej, jag har pco och har mens i snitt en gång per år och nu vill vi försöka skaffa barn, jag har köpt krämen och smort in mig första gången idag, hur ofta och hur mycket ska jag smörja för optimala chanser att bli gravid? Om jag får mens av denna kräm, ska jag göra ett uppehåll när jag har mens och fortsätta när den slutar? Det står lite olika på olika sidor, jag vet inte när jag har ägglossning eftersom jag nästan aldrig har mens, måste jag köpa teststickor och kolla när jag kan börja smörja igen? Vill ju inte smörja för mycket eller för lite så att chanserna minskar.
    Hur har det gått? Har du provat krämen?
  • Tezz03

Hej vad är skillnad på progesteronkräm och progesterall? Har tänkt beställa men är lite osäker på vilken av dom..

• Matiiilda86
    Tezz03 skrev 2013-09-29 09:04:32 följande:
    Hej vad är skillnad på progesteronkräm och progesterall? Har tänkt beställa men är lite osäker på vilken av dom..
    Är det inte samma sak? Progesteronkrämen heter väl progesterall? Alltså märket på tuben är progesterall?.
  • BÅsen

Har börjat med krämen idag faktiskt.
    Ska se om den hjälper..

• Matiiilda86
    BÅsen skrev 2013-10-04 15:08:48 följande:
    Har börjat med krämen idag faktiskt.
    Ska se om den hjälper..
    Vad spännande. jag tänkte börja med den imorgon. Har du hunnit känna av några biverkningar?
  • Sereena

Jag tror absolut att det kan hjälpa, men säkert inte alla.
    Men varför inte värt att prova.
    Läkare kan ju faktiskt också skriva ut progesteron (syntetiskt, som nämnts i tråden innan), så varför inte kunna använda naturliga.

Dock är det ju alltid en risk att det är lite hokus pokus också, men den risken kanske man tycker är värt att ta.

Svar på tråden Jag blev hjälpt av naturligt progesteron!