• Anonym (Anti Troll tjej.)

Har du någonsin gjort en trolltråd?

Har du gjort en trolltråd någon gång? Alltså, en trolltråd på FL då.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någonsin gjort en trolltråd?
  • LinneaJosie

Nej, inga trolltrådar. De är ofta oinspirerade och spelar på folks fördomar. Lite olyckligt att många tycks få sina fördomar bekräftade av alla dessa trolltrådar, och drar helt tokiga slutsatser om samhället, allt pga trolltrådar på FL. Jävla otyg, både att folk inte vet bättre, och att trollen ofta bara reproducerar unkna fördomar.

• NKmamma

Nej aldrig. Dessa kan också spela på folks känslor. Troll som skriver helt fruktansvärda trådar om förlorade barn och cancer mm.
    Fy satan. 

• lightfish

Intressant att läsa här för mig som låtit bli att starta en tråd, med verkligt trista saker, för att jag är rädd för att folk ska ropa troll och många kommentarer här bekräftar att jag har rätt.

Samtidigt har jag svårt att prata med folk om det, är så mycket lättare att få ner det skrivet även om det också är pest.

• SupersurasunkSara
    lightfish skrev 2013-04-11 09:02:25 följande:
    Intressant att läsa här för mig som låtit bli att starta en tråd, med verkligt trista saker, för att jag är rädd för att folk ska ropa troll och många kommentarer här bekräftar att jag har rätt.

Samtidigt har jag svårt att prata med folk om det, är så mycket lättare att få ner det skrivet även om det också är pest.

Äh skriv ändå. Strunta i de som ropar troll, anmäl dem istället så tas inläggen bort. Jag svarar ibland även fast jag misstänker troll, för jag känner som så att någon annan kanske har det här problemet eller den här frågeställningen påriktigt och kan bli hjälpt av svaren.
  • Anonym (!)
    trz skrev 2013-04-10 19:35:16 följande:
    Japp! Jag hade för jäkla tråkigt en kväll. Den blev rätt stor. "Min man gick nyss in till grannen" kan dock inte länka från appen.
    Wooot! Jag som gick på den tråden och skrev mycket stöttande ord till dig där

Själv gjorde jag den här tråden en gång men alla fattar nog att det var en trolltråd ändå haha!
    Stör mig bara så på ordet "hen" och andra hittepåord att jag bara vill kräkas så jag överdrev gånger 1000

vad är bra mellis till min hen på 2 år som inte går på föris?

• Anonym
    Anonym (!) skrev 2013-04-11 14:46:14 följande:
    Wooot! Jag som gick på den tråden och skrev mycket stöttande ord till dig där

Själv gjorde jag den här tråden en gång men alla fattar nog att det var en trolltråd ändå haha!
    Stör mig bara så på ordet "hen" och andra hittepåord att jag bara vill kräkas så jag överdrev gånger 1000

vad är bra mellis till min hen på 2 år som inte går på föris?

Startades den där tråden i sandlådan?
  • Anonym (!)
    Anonym skrev 2013-04-11 14:57:07 följande:
    Startades den där tråden i sandlådan?
    Tror inte det, minns inte riktigt. Men det hela började med den här tråden:

www.familjeliv.se/Forum-27-154/m63814142.html

Den första jag länkade till blev som en uppföljare. Hade skitroligt åt det här

• Anonym

Jag startar sällan trådar.
    Jag hoppar in i dem istället 

• Anonym

Min tråd om min man som är en skata raderades...

• Themis

Jag har totalt bara startat 216 trådar sen 2003, så nej.

Jag är mycket mer reaktiv och blir nyfiken på svaren på andras frågor, än jag är kreativ.

?A fanatic is one who can?t change his mind and won?t change the subject.? /Sir Winston Churchill
  • Anonym (Trollmor)

Flera stycken. 

• Anonym (-)

Nej, aldrig någonsin, varken härinne eller nån annanstans. Ej heller har jag någonsin betett mig som ett troll i verkliga livet. Ser trollande som något fullkomligt tomt, meningslöst och fördärvande att ägna sig åt. 

• Anonym (C)

Det har hänt men det var ett tag sedan. Trollade inte speciellt bra så det blev inte särskilt framgångsrikt. Men det har hänt ett år gånger att jag blivit anklagad för att trolla då jag varit helt seriös.

• Anonym (Dunderhonung)

Flera trådar. En del har floppat helt och en del har alltid toppat listan. Alltid under nya namn eller profiler. Det gäller bara att ni använder ögonen ;) 

• Anonym (Russinkakan)
    Anonym (Dunderhonung) skrev 2024-09-20 22:45:09 följande:

Flera trådar. En del har floppat helt och en del har alltid toppat listan. Alltid under nya namn eller profiler. Det gäller bara att ni använder ögonen ;) 

Jaha, gissar på kvinnan som gillar att plocka russin ur andras kakor.
Svar på tråden Har du någonsin gjort en trolltråd?