• Anonym (Förtvivlad TS)

Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster

Jag är så förbannad. Jag och min kollega har känt varandra i över 10 år, och våra familjer är jättenära varandra.
    Däremot har vi aldrig haft familjemiddagar så jag tänkte det vore trevligt. Jag bjöd över dem i måndags och idag ska middagen hållas. Med min fru har jag bråkat hela veckan avseende vad vi ska servera till middagen ikväll. Hon vägrar laga annat än makaroner och kårv och en sallad till och sen någon efterrätt. Vad i helvete, skojar hon?!? Jag föreslog att jag skulle laga middagen och att det ska bli annat att äta då, men hon vägrar. Hon tycker det är dyrt-jag vet att det är därför hon protesterar.

Jag funderar på att ställa in middagen för jag kan för f*n inte låta det serveras sådan billig dagismat som kårv och makaroner + sallad.

Vad ska jag göra? Hon ska alltid förstöra stämningen på alla möjliga konstiga sätt!

• Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster
  • boandersson
    Anonym (Förtvivlad TS) skrev 2014-01-31 11:52:23 följande:
    Jag är så förbannad. Jag och min kollega har känt varandra i över 10 år, och våra familjer är jättenära varandra. Däremot har vi aldrig haft familjemiddagar så jag tänkte det vore trevligt. Jag bjöd över dem i måndags och idag ska middagen hållas. Med min fru har jag bråkat hela veckan avseende vad vi ska servera till middagen ikväll. Hon vägrar laga annat än makaroner och kårv och en sallad till och sen någon efterrätt. Vad i helvete, skojar hon?!? Jag föreslog att jag skulle laga middagen och att det ska bli annat att äta då, men hon vägrar. Hon tycker det är dyrt-jag vet att det är därför hon protesterar. Jag funderar på att ställa in middagen för jag kan för f*n inte låta det serveras sådan billig dagismat som kårv och makaroner + sallad. Vad ska jag göra? Hon ska alltid förstöra stämningen på alla möjliga konstiga sätt!
    Laga mat själv då din jävla lata mansgris
  • Lizzy 488

Ring gästerna och berätta att hon tappat förståndet och du inte vet vad du ska göra... Eller att hon är lite efter på ett snällt sätt? Förrätt toastskagen ett mousserande vitt vin huvudrätt en god köttbit  mogetrött vin och glass med varma hjortron till middag ? Ev en konjak eller likör till kaffet ?  Det hade jag bjudit på (Ursäkta felstavningen) 

• Anonym (nomnom)

TS var glad för att du har en ekonomisk fru istället! Oskyldig Kårv är dessutom jätteee gåååått.

• mercury
    Pippiputti skrev 2014-02-01 23:02:29 följande:
    Men ni kan väl servera kårvpittsa?
    Vi brukar  lägga salami (det är ju kårv) på pittsan, det blir jättegott.
  • Anonym (Kårv??)

Kårv och mackaroner är rätt gått facktiskt. Inte så tokigt. Lasanj och pittsa okså det är italjensk mat å de vet väll alla hur bra italjenare är på mat. Mackaroner är åxå italjenskt för det är väl all passta?

• Anonym (:D)

• Rainbow gg
    Anonym (:D) skrev 2014-03-14 15:28:10 följande:

Åh, du hittade den Solig
  • Anonym (Förjävligt)

Jag skulle aldrig bjuda gäster på pasta och korv, som man tillagar den när man vill göra enkel middag för sig själv..Möjligtvis Spaghetti /Tagliatelle mer köttfärssås.

• Virriga Vera
    Anonym (Förjävligt) skrev 2023-06-21 13:12:58 följande:

Jag skulle aldrig bjuda gäster på pasta och korv, som man tillagar den när man vill göra enkel middag för sig själv..Möjligtvis Spaghetti /Tagliatelle mer köttfärssås.

Men varför i hela världen letar man upp en 9 år gammal tråd och svarar i den?

• Anonym (Spelar ingen roll)
    Virriga Vera skrev 2023-06-21 13:20:07 följande:
    Men varför i hela världen letar man upp en 9 år gammal tråd och svarar i den?
    Vad spelar det för roll? 
    Man kan väl skriva i gamla trådar precis som i nya trådar!!
  • Anonym (Korven)

Testa med Korv istället. Nån lyxig god korv som ni grillar och har en massa goa tillbehör till. Vill hon ha makaroner till kan hon väl ta det.

• Anonym
    Anonym (??) skrev 2023-06-21 17:31:14 följande:

Vart försvann TS? 

Tråden är sedan 2014.
  • Anonym (Ö)

Ja tråden är gammal men jag bryr mig inte, vill ändå få sagt att kollegan är nog inte så kräsen, är maten bara ätlig så!

Svar på tråden Min fru vill servera makaroner och kårv till våra gäster