Nordic IVF eller Livio (malmö)
Som rubriken säger. Vem e bäst. Nordic IVF eller Livio i Malmö?
Hur många försök tog de för er att bli gravida?
Ni som varit på båda, för å nackdelar?
Som rubriken säger. Vem e bäst. Nordic IVF eller Livio i Malmö?
Hur många försök tog de för er att bli gravida?
Ni som varit på båda, för å nackdelar?
Ingen?
Jag hade valt annan klinik än Livio Malmö. Har varit hos dem flera gånger och upplever att de flesta där har ett nonchalant och oempatsikt bemötande. Camilla H som arbetar där måste jag däremot höja, hon är den enda som jag upplevde ha ett äkta empatiskt förhållningssätt och som kändes som att hon faktiskt brydde sig och inte bara tänkte på pengar. Även den tillfälliga läkaren Jan upplevde jag hade ett mycket bra bemötande. Alla andra har jag upplevt som sjukt stressade och nonchalanta och att det liksom bara varit "löpande band", man känner sig mest som en belastning när man är där vilket inte är okej (speciellt inte med tanke på vad dom tar betalt, då bör de iaf kosta på sig att visa lite empati och ha ett mindre stressat och nonchalant bemötande)
Stor del av personalen på Livio Malmö är väldigt otrevliga så fort man har en fråga. Det enda dom gör är att höja sig själva till skyarna på sin Facebook sida. Har anhörig som gått där men hon säger att om dom hade fått välja om så hade de valt annan klinik eftersom de kände sig väldigt förminskad och överkörd av personalen. De har nu en liten pojke via annan klinik och kommer inte använda sig av dom för syskon då hon upplevde att de inte kunde svara på några frågor utan att vara på gränsen till otrevliga. Det är en jobbig process som det är, man behlver inte en otrevlig klinik också. Så använd tips är att vända sig till någon annan klinik i området som har ett bättre bemötande.
ser att mitt svar blev lite otydligt. Min vän och henne man gick först hos livio Malmö pga de hade hört gott, men den bilden raserades ganska snabbt. De upplevde nedlåtande bemötande ganska snabbt men valde ändå att fortsätta ett tag till, men ju fler personer som de mötte där desto sämre kände de sig pga otrevligt bemötande från många både sköterskor och läkare. Till sist började de bli knäckta av behandlingen och bemötandet på Livio Malmö så de bytte klinik och blev gravida. De kommer använda den nya kliniken när de ska skaffa ett syskon till pojken och vill varna folk från att gå till Livio Malmö.
Jag pågår just nu behandling hos Nordic IVF i Malmö.
Kan inte säga något ont om dem.
Vår läkare Karina är väldigt bra. Hon kan verka lite barsk men är ärlig med vilka förutsättningar och chanser man har.
All annan personal man har att göra med är väldigt trevliga.
Så kort och gott, jag hade rekommenderat Nordic IVF i Malmö