• Anonym (Robin Hood)

Vända blad efter grovhångel

Hånglade lite väl hårt med en kollega (inte frun!) på Julfesten.

Nu kommer vi att ses på jobbet nästa vecka. Jag skäms inte gentemot kollegan för vad vi har gjort. Men jag skulle vilja backa tillbaks vår relation till vad den var innan festen; ett glatt och otvunget kollegialt vänskapLigt förhållande med en rå men hjärtlig jargong.

Men jag tror det blir svårt när hon uppenbarligen vill gå vidare till en sexuell relation.

• Svar på tråden Vända blad efter grovhångel
  • Anonym (man)
    Anonym (Robin Hood) skrev 2020-05-08 17:54:45 följande:

Det som har hänt är nu att det inte har hänt nåt.

Jag blev räddad av Corona! Vi skulle åkt till Helsingfors med jobbet för en idrottsfest. Hela Norden skulle vara med. Hon skulle skjuta pistol och jag skulle spela Vetranhockey , men det blev inställt. Festerna efter tävlingarna brukar vara häftiga. Det är lätt hänt att man hamnar i fel säng ! Nu kom jag på att hon kanske skulle. ha träffat nån mer intressant än jag!

Jag vet ju inte hur ömsesidig vår flirt är. För mig har det utvecklats till Kärlek. Men för henne kanske det är nya människor som intresserar . Vi jobbar inte på samma avdelning längre. Har inte träffats på en månad.

Skulle vilja träffa henne ensam över ett glas,

Men jag inser ju att nu är chansen att glömma och gå vidare.

Japp, nu har du chansen att visa vad för slags man du är.
    Sen kan du fundera över vad för slags kvinna springer omkring och försöker ligga med upptagna män? Är hon så underbar som du tror? Jag skulle snarare tycka sånt beteende är jävligt skabbigt.
  • Anonym (Robin Hood)

Hon är inte all sådan. Det är bara jag som försöker klassa ner min uppfattning om hene för att lättare förtränga hennes minne.

Jag trodde det hade lyckats men nu träffades vi av en slump häromdagen . Det var bara fem minuter men det var som jag skådade Ljuset !

Och nu är hon tillbaka i min hjärna.

Inte hjärnspöke men ett hjärnskogsrå.

• Anonym (man)
    Anonym (Robin Hood) skrev 2020-06-04 11:40:12 följande:

Hon är inte all sådan. Det är bara jag som försöker klassa ner min uppfattning om hene för att lättare förtränga hennes minne.

Jag trodde det hade lyckats men nu träffades vi av en slump häromdagen . Det var bara fem minuter men det var som jag skådade Ljuset !

Och nu är hon tillbaka i min hjärna.

Inte hjärnspöke men ett hjärnskogsrå.

Ja, hjärnor kan ibland vara lynniga och irrationella Flört

PS! När du skriver att det utvecklats till kärlek så tror jag faktiskt inte det är kärlek utan förälskelse. Det är ganska stor skillnad mellan båda, kärlek är någon man bygger, något som är djupare och mer realistiskt. Förälskelse är mer eller mindre ett maniskt tillstånd där rationellt tänkande sätts ut spel och man bli hög på endorfiner.

Med tanke på att du inte vet så mycket om henne, aldrig haft ett förhållande med henne eller om dina känslor ens är besvarade så är det nog helt klart en förälskelse. Se det som en lång fylla,  förvänta dig inte någon logik i det du känner och tro för guds skull inte att du kommer ta några smarta under en "fylla".
  • Anonym (man)
    Anonym (Robin Hood) skrev 2020-06-04 11:40:12 följande:

Nej det är absolut inte bara du som försöker klassa ner din uppfattning om henne.
    Att hångla med andra när man är i ett förhållande ÄR inte ok hur fan man än ser på det. Du skulle väl inte uppskatta om din fru hånglade men kollegor? Vad får dig att tro att hennes man skulle uppskatta det?

Jag tror snarare att eftersom du är förälskad i henne så idealiserar du henne och påstår att hon inte är "sån" trotts att hennes handlingar talar för att hon är det. Du utgår ifrån vad du vill tro om henne inte från det hon faktiskt gör.
  • Anonym (Robin Hood)

Jag vet ju inte hur dom har det i sitt förhållande .

Det kan finnas många goda skäl att förlusta sig lite till vänster.

I dag fick jag en Aubergine från henne. Undrar vad den har för realistisk innebörd?

Jag hade i o f s provocerat fram den genom ett tvetydigt SMS.

Vintern 22 fyller jag jämnt . Kanske ska ge mig själv ett extra-nummer i gåva?

• Anonym (Robin Hood)

I dag fick jag en Aubergine från henne. Undrar vad den har för realistisk innebörd?

• Anonym (man)
    Anonym (Robin Hood) skrev 2020-06-07 16:09:20 följande:

Som sagt det är är inte ok hur du än vrider och vände på det. Har de problem så borde hon lösa det med sin genom att "förlusta" sig med andra.

Om du undrar vad auburginen har för betydelse kan du väl fråga din fru eller hennes man?

Grattis i förskott, ja du borde ge DIN FRU ett extra nummer.

• Anonym (Robin Hood)

Anar att jag INTE ska nämna aubergine från henne för min fru.

Allvarligt skrivet; det brukar väl vara killar som skickar aubergine-pics?

Anledningen att jag skjuter upp ligget i 1 1/2 år är att jag förhoppningsvis får tid att komma på bättre tankar och att hon ( dvs inte frugan) har tröttnat på mig då.

Men ändå vill jag inte släppa tanken.

Jag har redan en plan hug jag skall genomföra det.

• Anonym (man)
    Anonym (Robin Hood) skrev 2020-06-08 18:14:45 följande:

Anar att jag INTE ska nämna aubergine från henne för min fru.

Allvarligt skrivet; det brukar väl vara killar som skickar aubergine-pics?

Anledningen att jag skjuter upp ligget i 1 1/2 år är att jag förhoppningsvis får tid att komma på bättre tankar och att hon ( dvs inte frugan) har tröttnat på mig då.

Men ändå vill jag inte släppa tanken.

Jag har redan en plan hug jag skall genomföra det.

Tja, om du är så svag att du behöver att andra gör saker åt dig istället för att helt enkelt ta tjuren vid hornen själv, så kan jag inte annat än tycka synd om dig. Du borde jobba med dig själv.

Vad är det du har en plan för? Hur du ska bedra din fru eller hur du ska låta bli?

Med detta sagt så får jag mest känslan av att du trollar med oss och lägger ner försöken att föra ett konsturktivt resonemang med dig. Jag önskar främst din fru och den andra kvinnans man lycka till och hoppas på att de slipper bli bedragna.
  • Anonym (Robin Hood)

Jag trollar inte. Det är min goda sida och dåliga Sidan som fightas med varandra. Jag vill skjuta upp matchen, för jag känner att den dålige gubben som är starkast och bäst tränad.

Men kan det vara så orealistiskt att man har en inre kamp?

• Anonym (bestämde sig)

Hur gick det TS? Är du skild nu?

• Anonym (Göran)
    Anonym (Robin Hood) skrev 2019-12-15 10:04:51 följande:
    Vända blad efter grovhångel

Hånglade lite väl hårt med en kollega (inte frun!) på Julfesten.

Nu kommer vi att ses på jobbet nästa vecka. Jag skäms inte gentemot kollegan för vad vi har gjort. Men jag skulle vilja backa tillbaks vår relation till vad den var innan festen; ett glatt och otvunget kollegialt vänskapLigt förhållande med en rå men hjärtlig jargong.

Men jag tror det blir svårt när hon uppenbarligen vill gå vidare till en sexuell relation.

Hatar när det händer. Det går inte att backa utan man får leva med det dåliga samvetet. 
  • Seath Martin
    Anonym (bestämde sig) skrev 2024-12-22 23:36:38 följande:

Hur gick det TS? Är du skild nu?

Nej, jag har inte träffat den andra på tre år. Och det blev ju aldrig ngn affär utav det. 
  • Anonym (Blä)
    Seath Martin skrev 2025-02-22 23:17:58 följande:
    Nej, jag har inte träffat den andra på tre år. Och det blev ju aldrig ngn affär utav det. 
    Stackars din fru att leva med dig.
Svar på tråden Vända blad efter grovhångel