• Morran78

Syntes inget på vul v 7+6

Är gravid i vad jag beräknar till 7+6. Sista mens 27 dec och den är helt regelbunden nästan på klockslaget. Idag gjorde jag ett vul bara för att se att allt var ok, och läkaren såg INGET. Tjocka slemhinnor, men inget mer! Ingen fostersäck eller gulekropp eller nåt. Ingen prick. Är så förvirrad. Har lite graviditetssymtom, allt smakar konstigt och är extremt trött. Fick ta ett blodprov för att mäta hormoner, får svar nästa vecka. Känns så himla konstigt, var så inställd på det här. Om fostret nu tillbakabildats, vart har det tagit vägen?! Han sa att om jag är kortare gången kunde fostret gömma sig bakom slemhinnorna, men låter konstigt? Jag har ju väldigt regelbunden ägglossning. I v 7+6 ska man ju se hjärtat och allt. Nån som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Syntes inget på vul v 7+6
  • Morran78

Doktorn ringde nu. En tydlig graviditet i "min" vecka syntes på blodprovet så han misstänker utomkvedshavandeskap. Ska tillbaka på måndag.

• Anonym (Liiten)
    Morran78 skrev 2020-02-21 15:29:18 följande:

Nej inget ont alls.

Jag opererades för utomkvedshavandeskap för ett år sedan . Jag började få ont i vecka 7+3 och åkte in . Opererades en timme efter att jag kom in och de tog bort min ens äggledare så att du är beredd på vad som kan ske. Jag var i chock och kände mig bestulen . Trodde inte jag skulle kunna få barn efter det men jag är gravid i vecka 19 nu så det gick bra till slut.
  • EllaLo
    Morran78 skrev 2020-02-21 10:31:37 följande:

Doktorn ringde nu. En tydlig graviditet i "min" vecka syntes på blodprovet så han misstänker utomkvedshavandeskap. Ska tillbaka på måndag

Håller tummarna för dig..<3
  • Morran78

Nu låter det som jag hittar på, jag förstår om folk tror det. Idag var jag tillbaka till samma läkare. Han kollar med vul och ser efter ett tag ett litet foster med pickande hjärta. Jag är i 6+ 2 istället för 8+3. Efter ett tag ser han ytterligare ett hjärta som slår. Jag väntar tvillingar. Jag är i sån chock nu. Ska tillbaka om en vecka igen för att få det helt bekräftat.

• EllaLo
    Morran78 skrev 2020-02-24 16:45:41 följande:

Nu låter det som jag hittar på, jag förstår om folk tror det. Idag var jag tillbaka till samma läkare. Han kollar med vul och ser efter ett tag ett litet foster med pickande hjärta. Jag är i 6+ 2 istället för 8+3. Efter ett tag ser han ytterligare ett hjärta som slår. Jag väntar tvillingar. Jag är i sån chock nu. Ska tillbaka om en vecka igen för att få det helt bekräftat.

Åhhh vilken känsla<3 lycka till hoppas att allt går bra för dig och pyrena!!

Jag har tyvärr vad jag tror ett pågående ma/mf? Har fått mörkbruna skräpiga flytningar med delvis koagel... har inte ont men jaa det känns inte bra.
  • Anonym (Haft utomkveds.)

Nej men gud vad sjukt!!!!! Snacka om solskenshistoria

Lycka till:)
  • Morran78

Tack! :) Är väldigt omtumlad! EllaLo, jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går vägen för dig. Har förstått nu att verkligen allt kan hända och jag håller verkligen tummarna att allt kommer se bra ut på ditt vul.

• EllaLo
    Morran78 skrev 2020-02-24 21:59:36 följande:

Tack! :) Är väldigt omtumlad! EllaLo, jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går vägen för dig. Har förstått nu att verkligen allt kan hända och jag håller verkligen tummarna att allt kommer se bra ut på ditt vul.

Ska verkligen ha din historia i tankarna nästa gång jag blir gravid<3 så fint att läsa så jag blir rörd!

Jag vet tyvärr redan att det inte gått vägen. Låg temp, inga symtom, mörkbrunt som kommer ut. Men det är bara att köra igen<3
  • sommar 77
    Morran78 skrev 2020-02-24 21:59:36 följande:

Wow....helt otroligt!!!
  • Anonym (Fisken)

Stort Grattis!! Va härligt att läsa :) stort lycka till!
  • Astaangie

Hej. 

jag hade sex den 3e september Senast. 

testat flera gånger och fått negativa test. 
    har fått mer och mer symtom och igår tog jag ett gravtest som va positivt! Jag har kraftiga värkar i äggstockarna ländryggen och jätte ömma bröst. Mår Så illa! Ont i benen och bäckenet höften, strålar ut i rumpan. Halsbränna (har bara de vid graviditet!) 

Bokar tid hos privat barnmorska och gör ett vul. Hon ser ingenting förutom en lågt sittande svart liten fläck på 3 MM. 

hon säger att de antingen är utomkveds eller ett missfall som är påväg ut. 
    min slemhinna är tunn så de ser ut som ägglossning men enligt min kalender så ska jag egentligen ha mens nu om tre dagar. 

jag blödde förra mensen och mensen innan de. färskt blod. två dagar. inte mycket alls. 

kom med solskens historier om att ni inte heller såg något eller att de va senare utvecklat på något sjukt sätt

Svar på tråden Syntes inget på vul v 7+6