• Stars22

Uppskattningstråd för er som tänker rösta rött

Jag tänker rösta rött i valet och vill passa på att visa uppskattning till alla som kommer göra det. Motarbeta rasism och de blåbruna. Alla tjejer rösta på Magdalena så vinner vi valet 2022!

• Svar på tråden Uppskattningstråd för er som tänker rösta rött
  • Anonym (Blåbrunt 2022)
    Flash Gordon skrev 2022-01-10 10:07:26 följande:
    Hur tänkte du lösa det?

Annie kommer i ett paket med Sossarna och Vänstern. Rösta rött så röstar du på Annie.
    Så är et ftersom C nu tydlig tagit ställning som ett parti på vänstra sidan.
  • Anonym (Självklart!)

Jag, kvinna, kommer absolut fortsätta rösta rött! Önskar dock jag kunde övertala min sambo att rösta på annat parti än SD :(

• Överste Senap

Med tanke på hur alliansen kollapsade och att M och L tappar sin egen politik och lierar sig med SD så ser jag inget annat val än att rösta S. C är knappast ett alternativ heller då deras egen politik är oklar.

Så sannolikt rött för första gången på närmare 25 år.

• Jonnynilsson
    Anonym (Magdalena for President) skrev 2022-01-05 04:30:08 följande:

Röstar självklart rött. Vill inte ha ett faschistoidt samhälle med noll empati för andra grupper än kapitalisterna och noll förbättringspotential varken socioekonomiskt eller miljömässigt.

De blåbruna måste hållas borta till varje pris och helst att KD åker ut också som liberalerna. V eller S utan tvekan!

Ta nu och verkligen läs vad lögnfabriken socialdemokraterna/kommunisterna rullar ut för lögner som du och många andra gått på. Verkligeheten är en annan. Öppna ögon och läs på.

sd.se/lognfabriken/
  • Anonym (W)
    Jonnynilsson skrev 2022-01-10 17:06:28 följande:
    Ta nu och verkligen läs vad lögnfabriken socialdemokraterna/kommunisterna rullar ut för lögner som du och många andra gått på. Verkligeheten är en annan. Öppna ögon och läs på.

sd.se/lognfabriken/
    *GAPSKRATT* Du använder Sd's hemsida som källa för varför andra har fel om dem?
  • Anonym (f.d. liberal)
    Anonym (W) skrev 2022-01-10 17:09:34 följande:
    En äkta Jonny liksom. Hans brorsa Conny med kepsen bakvänd håller säkert med.

Kan inte de med y-namn sluta vara så extremt kliché någon gång? Kan de en enda gång överraska mig med en välformulerad tanke eller ett resonemang som inte går ut på att allt är någon annans fel?

Nej, jag tror inte på det heller. 
  • Anonym (Blåbrunt 2022)
    Anonym (f.d. liberal) skrev 2022-01-10 17:25:43 följande:
    En äkta Jonny liksom. Hans brorsa Conny med kepsen bakvänd håller säkert med.

Kan inte de med y-namn sluta vara så extremt kliché någon gång? Kan de en enda gång överraska mig med en välformulerad tanke eller ett resonemang som inte går ut på att allt är någon annans fel?

Nej, jag tror inte på det heller. 
    Enklare att säga vad som är sant i S politik än vad som inte stämmer.
    Ett parti som kämpar för att byta ut befolkningen mot stökiga, lågutbildade män från MENA-länder.

Konstigt att S tycker om jämställdhet när man importerar kvinnoförtryck.
  • Anonym (R)
    Anonym (Blåbrunt 2022) skrev 2022-01-10 20:15:08 följande:

Enklare att säga vad som är sant i S politik än vad som inte stämmer.

Ett parti som kämpar för att byta ut befolkningen mot stökiga, lågutbildade män från MENA-länder.

Konstigt att S tycker om jämställdhet när man importerar kvinnoförtryck.

*Gäsp* Så Flashback har hittat hit?,
  • Anonym (Ms)

Jag ska rösta på medborgerlig samling alternativt moderaterna.

Samma skit egentligen men medborgerlig samlings värderingar står jag mer bakom än något av nuvarande partier i riksdagen.

Sossarna äcklar mig numer och då är jag gammal ssu:are.

• Anonym (O)
    Anonym (Ms) skrev 2022-01-10 20:28:39 följande:

Jag ska rösta på medborgerlig samling alternativt moderaterna.

Samma skit egentligen men medborgerlig samlings värderingar står jag mer bakom än något av nuvarande partier i riksdagen.

Sossarna äcklar mig numer och då är jag gammal ssu:are.

Bra att ni röstar på MS, då faller de rösterna bort. De som röstar på.MS röstar ju höger, så en röst på MS är att stödja vänstern.
  • Jonnynilsson
    Anonym (W) skrev 2022-01-10 17:09:34 följande:
    Så fint skrivet av dig. Men du kanske skulle bemöda dig med att peka på vad som inte är sant på sidan jag hänvisar till?
  • Jonnynilsson

Ja det är märkligt att S kan ha så stort stöd som man har trots havererad energipolitik, havererad integration, gängskjutningar och bidragsfusk för miljarder årligen och ett skuggsamhälle där till och med stadsministern rekryterar städare och bidrar till den ekonomiska brottsligheten för att nämna några av sossarnas bedrifter.

• Anonym (Ms)
    Anonym (O) skrev 2022-01-10 20:32:52 följande:

Bra att ni röstar på MS, då faller de rösterna bort. De som röstar på.MS röstar ju höger, så en röst på MS är att stödja vänstern.

Jag hängde verkligen inte med i din förklaring men det är troligen mest säkert att min röst faktiskt går till ol? good jimmiboy!
  • Anonym (Blåbrunt 2022)
    Jonnynilsson skrev 2022-01-11 13:26:22 följande:

Ja det är märkligt att S kan ha så stort stöd som man har trots havererad energipolitik, havererad integration, gängskjutningar och bidragsfusk för miljarder årligen och ett skuggsamhälle där till och med stadsministern rekryterar städare och bidrar till den ekonomiska brottsligheten för att nämna några av sossarnas bedrifter.

Beror på att SVT, SR, DN och AB hejar fram regeringen och säljer in Magdalena Andersson genom att inte ställa kritiska frågor kring det du nämner.
Svar på tråden Uppskattningstråd för er som tänker rösta rött