Berätta om tidig graviditet eller inte. Behöver råd!
Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt första barn efter många års längtan och är enligt en gravidapp i v.5.
Mina föräldrar och syskon bor i en annan stad ca 60 mil bort och vi ses inte så jätteofta pga det. Men i helgen har jag och min sambo en länge planerad resa dit för att hälsa på och nu vet vi inte hur vi ska göra med vår lilla hemlighet. Vi har två alternativ och ingen av dem känns helt rätt.
1. Det kommer bjudas på alkohol under middagarna i helgen och min familj vet att jag inte är den som tackar nej till ett glas vin, så de kommer direkt ana något om jag kommer med ursäkter till att jag inte vill/kan dricka. De kommer givetvis inte säga något men tanken kommer slå dem och jag vill inte att de ska ana något innan vi berättar. Vi vill ju att det blir en överraskning.
2. Vi berättar på en gång. Väntar vi kommer vi nog inte ses (där hela familjen är samlad) förrän senare i sommar och det känns konstigt att inte berätta för min närmsta familj på så lång tid, samtidigt som 5 veckor är sjukt tidigt. Vi har ju knappt hunnit smälta det själva.
Hur hade ni gjort?
OM vi ska berätta i helgen behöver jag tips på hur vi ska berätta det!