• Skruk

Feber under IVF-stimulering

Jag har fått feber (38.2) i början av stimuleringen. Kliniken säger att vi kan fortsätta men när jag läser på andra klinikers hemsidor hittar jag att vissa säger att man kan behöva avbryta en stimulering vid feber. Hittar även en forskningsartikel från 2012 som säger at både kvantitet och kvalitet kan försämras av feber. 

Någon som haft feber under stimulering och ändå fått bra resultat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-06-28 13:40
    Ändrar avslutande frågan till: någon som haft feber under stimulering och vill berätta hur det gick?

• Svar på tråden Feber under IVF-stimulering
  • Fundersama jag

Jag hade Int egenhet men när jag skulle sätta in en blastocyst var jag ordentligt förkyld! Å det tog direkt. Läste att om du har en infektion i kroppen är det lättare att bli gravid då immunförsvaret är okuperad med annat än att stötta bort blastocysten. 

vet int eon det stämmer men gick super bra för mig! :) 

• Skruk

Tack! Försöker hålla hoppet uppe men känner oro. Idag har jag dessutom testat positivt för corona.

• Anonym (Något sent...)

Hej!

Undrar hur det gick för dig? Jag befinner mig just nu i en mycket snarlik situation. Orolig!

• Kruxokrax

Så mycket sjukor nu! Jag var förkyld när stimuleringen påbörjades och min klinik sa att det var helt lugnt. Hade låg feber ett par dagar. Fick ett fint resultat och har gjort insättning. Har du ringt och frågat din klinik? Gör det! Tänker att det är viktigt att låta medicinskt kunniga avgöra vad som blir bäst. Hoppas det går bra för dig! 

• Anonym (Något sent...)

Kul att höra, hoppas det går vägen!

Jag hade feber i en dag och testade då positivt för covid. Därefter varit symtomfri. Det var lite blandade åsikter på kliniken, men de låter mig fortsätta med stimuleringen. Vi får se hur det ser ut på ultraljudet! Håller tummarna.

• Kruxokrax
    Anonym (Något sent...) skrev 2025-03-10 16:10:40 följande:

Kul att höra, hoppas det går vägen!

Jag hade feber i en dag och testade då positivt för covid. Därefter varit symtomfri. Det var lite blandade åsikter på kliniken, men de låter mig fortsätta med stimuleringen. Vi får se hur det ser ut på ultraljudet! Håller tummarna.

Skönt att slippa avbryta! 

Sa de något om på vilket sätt feber kunde påverka? Jag var nästan mer orolig över att min man var sjuk, det har jag förstått man påverka spermakvaliteten

• Anonym (Något sent...)
    Kruxokrax skrev 2025-03-10 18:24:32 följande:

Skönt att slippa avbryta! 

Sa de något om på vilket sätt feber kunde påverka? Jag var nästan mer orolig över att min man var sjuk, det har jag förstått man påverka spermakvaliteten

Ja, verkligen. De sa bara att det kan påverka stimuleringen. Min man har inte varit sjuk, vilket de också frågade om just pga. det. Peppar, peppar!
  • Anonym (Tusse)

Jag har också varit sjuk sedan innan äggplock och var fortfarande hängig vid insättning. Feber och hosta. Influensa eller covid troligen. Jag hoppas att det har hjälpt embryot att fästa och hänga kvar. 

• Anonym (Något sent...)
    Anonym (Tusse) skrev 2025-03-12 19:57:26 följande:

Jag har också varit sjuk sedan innan äggplock och var fortfarande hängig vid insättning. Feber och hosta. Influensa eller covid troligen. Jag hoppas att det har hjälpt embryot att fästa och hänga kvar. 

Hoppas, håller tummarna!! 

Vi har tyvärr fått avbryta eftersom min man nu också har covid. Enl. läkaren kan infektionen påverka kvaliteten på både ägg och spermier. Hoppas att vi håller oss friska under nästa runda...
  • Kruxokrax
    Anonym (Något sent...) skrev 2025-03-13 14:02:47 följande:
    Hoppas, håller tummarna!! 

Vi har tyvärr fått avbryta eftersom min man nu också har covid. Enl. läkaren kan infektionen påverka kvaliteten på både ägg och spermier. Hoppas att vi håller oss friska under nästa runda...
    Så speciellt att olika läkare/kliniker gör helt olika bedömningar! Nu är vi ju på väg ur värsta smittotiden, så nästa gång har ni ju bättre chanser. Vet ni hur länge kliniken vill att ni ska vänta?
  • Anonym (Något sent...)
    Kruxokrax skrev 2025-03-13 18:08:50 följande:
    Så speciellt att olika läkare/kliniker gör helt olika bedömningar! Nu är vi ju på väg ur värsta smittotiden, så nästa gång har ni ju bättre chanser. Vet ni hur länge kliniken vill att ni ska vänta?
    Ja, mycket märkligt och jobbigt för oss.

Inte länge alls, fick ta en ovitrelle och får då börja igen om ca 7-10 dagar. Så det känns ändå helt överkomligt, även om det också är tufft att börja med sprutorna igen så snart inpå...
  • Kruxokrax
    Anonym (Något sent...) skrev 2025-03-14 07:00:42 följande:
    Ja, mycket märkligt och jobbigt för oss.

Inte länge alls, fick ta en ovitrelle och får då börja igen om ca 7-10 dagar. Så det känns ändå helt överkomligt, även om det också är tufft att börja med sprutorna igen så snart inpå...
    Åh, förstår att det känns jobbigt att börja om! Hopppas att peppen kan infinna sig när det väl är igång igen, och att det går riktigt smidigt den här gången!
Svar på tråden Feber under IVF-stimulering