• Nifffran

Har aldrig mått så här dåligt

Är i vecka 11 och jag funderar starkt på abort bara för att jag mår så jävla illa och det tär på psyket så oerhört mycket. KOMMER DET GÅ ÖVER? OM DET INTE GÖR DET DÅ?
    urs jag spyr och tar mig knappt ur sängen. Jag har inte duschat på 6 dagar även fast jag säger det till sambon. Jag har somsagt tankar på abort bara för att jag mår så illa 🤮 snälla hjälp mig på andra tankar, solskenshistorier, när gick erat över? Snälla hjälp ❤️

• Svar på tråden Har aldrig mått så här dåligt
  • annieh897

Har du kontaktat vården? Det finns hjälp att få. Postafen (receptfritt) och Lergigan och Lergigan Comp (på recept) i första hand. Funkar inte det finns även Ondansetron/Zofran som är godkänd när man passerat vecka 12.

Jag fick Ondansetron i min första graviditet när jag var inlagd med dropp för jag mådde så otroligt illa och kräktes, då inget av det andra hjälpte. Med barn nummer två fick jag Ondansetron direkt (när vecka 12 passerat). Är nu i vecka 31 och behöver det fortfarande men illamåendet är mycket mycket bättre. Har inte kräkts en enda gång sen jag började med det. 

Svar på tråden Har aldrig mått så här dåligt