HejsanJenny skrev 2023-09-16 12:05:05 följande:
Vår gosse - som än inte har fått ett namn officiellt, känns hemskt - har typ samma av allt det du beskriver!! Han skriker verkligen som en tok i perioder, men tror inte heller att det är kolik för han lugnar sig så fort man plockar upp honom. Men när vi byter blöja, eller lägger ner honom för att göra någon hushållssyssla eller bara, ja, gå på toa så blir han som tokig. BVC sköterskan sa att hon aldrig hört en så liten människa med så starka lungor 🙉. Han är verkligen helnöjd och lugn så länge han får vara i famnen. KÄMPAR att försöka få honom att ta napp i hopp om att det kan vara lite tröst men han är inte ett fan av den.
Angående ögonklet så är vi också i samma båt där. Torkar och baddar heeeela tiden. Med min dotter så var det så extremt att jag tillslut bokade en tid hos läkare och det visade sig att hon hade ögoninfektion på båda ögonen och fick penicillin när hon var runt åtta veckor.
inget leende här ännu! Men en otrolig ögonkontakt som jag inte riktigt minns med min dotter, hennes huvud och ögon bobbade omkring som en trasdocka medan den här lille håller upp huvudet och stirrar rakt på mig hela tiden. Våra nätter är helt okej, vi har gått från konstanta uppvak till två amningstillfällen per natt och det är så skönt att inte känna sig som en trött zombie hela tiden!
Åh, så skönt att du har samma bekymmer

Haha, vid ett tillfälle satt jag bokstavligen på toa och gjorde "nummer dos" samtidigt som jag ammade - bara för att få honom att sluta gallskrika! Och ja... Det funkade! Jag har faktiskt beställt en sådan "Sleepy troll baby rocker" nu, tyckte först det lät som hittepå men har av några oberoende källor hört att det är magisk uppfinning. Får väl återkomma med en recension, om du inte redan har en!
Jag ska låna en "stödkudde" av en kompis då Axel väldigt gärna vill tilta huvudet åt vänster när han ligger ner vilket lett till att han nu fått en platt skalle på den sidan, haha. Jag vänder honom och har mig, pratar från den "o-platta" sidan för att få honom att vilja kolla på mig och bullar upp men vid möjliga chans ändrar han likt förbannat tillbaka till favoritsidan.
Tack för info med ögonkletet, får se vad sköterskan säger vid nästa tillfälle annars bokar banne mig jag också en tid hos läkaren. För att därmed utesluta infektion som din dotter hade, om inget annat!
Vår pojk är likadan med nappen, känns dumt att typ tvångstrycka in den men när den väl är på plats duttar han så gott på den, särskilt när han sover. Så vi ska fortsätta uppmuntra honom till att ta den!
Nu har hans leende kommit, förresten! På riktigt denna gång, jag har fått några genuina, stora, tandlösa leenden! Det kom bara helt plötsligt när jag höll honom i famnen och pratade med honom, lyckligtvis när sambon också stod intill. Han blev nästan en annan människa, haha, man har ju blivit så van vid den mer allvarsamma, skeptiska killen men plötsligt blev alla ansiktslinjer så mjuka. Otroligt!