Anonym (Jk) skrev 2025-04-04 16:51:10 följande:
2%?
Har läst att det är upp emot 10% av människor som har en annan pappa än den de tror, men låter det vara osagt alla otroheter leder ju inte till graviditeter oavsett.
Vi är inne på 26:e året, trivs utmärkt bra ihop och ett aktivt sexliv ihop. ingen otrohet ifrån min sida, och ingen ifrån henne vad jag känner till
Vi swingar å andra sidan så man får ju sin nyfikenhet stillad med jämna mellanrum ändå, plus en massa annat kul!
Jag tror inte att det är en förutsättning för långa relationer, men att det nog är vanligare än vad man tror, att det förekommit otrohet i riktigt långa relationer.
Har tittat lite på de relationer jag haft runt mig i livet och kommit fram till följande.
Relationer som håller karaktäriseras av ömsesidig respekt kombinerat med insikten att ingen är felfri. Man anser sig inte vara bättre än andra utan accepterar att allt inte är guld och gröna skogar.
Eller som min mormor brukade säga "Jag älskar min omöjlige gubbe, skulle inte byta ut honom mot någon och har aldrig försökt ändra på honom". De var gifta i 60år innan "den omöjlige gubben" gick bort.
Jag tror att ett bra recept på att inte lyckas hålla ihop relationer är att sätta upp orealistiska krav på varandra.