Anonym (Tant Gredelin) skrev 2024-05-14 15:33:08 följande:
Ja det är en evig väntan och längtan hela tiden 😂 Just nu är det roligt att vänta och fundera och testa och ha sig, vet att det kan komma en tid då man vill strunta i det också om det aldrig blir nåt plus exempelvis. Men nu kör vi i alla fall, all in!
Vi får väl till det varje eller varannan dag några dagar före ÄL då jag oftast vet ungefär när den ska inträffa. Sen när jag blir torr som en öken där nere då vet jag att ÄL är förbi och då behöver vi ju inte hålla på lika ofta om vi inte har lust 😉
Vi är riktiga periodare som kan ha en massa sex och sedan inget alls på ett tag, beror på tid och ork. Nu känner jag verkligen att våren är här, så mycket piggare och gladare och mer sugen på min man hahaha 😅😍
Egentligen ska det ju räcka att bara ha sex varannan/var tredje dag kring fertila perioden men jag gillar att veta att vi inte har missat ÄL. Är väl en stress kvar från förut då det inte var givet att ha ÄL var 4:e vecka liksom utan det kunde ju gå lång tid emellan, man ville verkligen inte missa chansen. Men jag har ju blivit gravid utan att ens tänka och fundera på sånt här, till och med skyddat oss. Så det är ju verkligen mycket tur också. Mycket som ska klaffa och bli rätt. Det är verkligen typ ett mirakel 😊
Ja, jag håller med. Just nu är allt roligt och spännande och allt känns ljust och positivt 😄
Vi hade egentligen sagt att vi skulle börja till hösten pga ekonomiska skäl.
Men vi har kikat på det och kommit fram till att vi klarar oss ändå, så vi valde att börja tidigare.
Tänker ju att det också kan ta tid och vill inte spilla tid 😅
Men hur som, det gör ju att jag känner att vi är på bonusförsök nu, fram till hösten.
Så till hösten tänker jag att då söker jag mig till kliniken ändå, bara för att säkra upp allt. Tror det är en bra plan. Och i värsta fall, ringer jag dit redan i den här cykeln om nu tempmetoder visar att ägget inte släppte trots positivt äl-test, för då känner jag att det inte kommer att kännas kul när kroppen visar på att vara opålitlig!
Vad bra att ni har mycket lust! Då är det inga frågetecken kring det 😉😉
Vi är också perioder men nu senaste tiden så behöver min man några dagar emellan att ladda upp typ.
Så jag tänker att när det blir fertilt där nere så har vi sex direkt, i alla fall en gång. Men jag tänker föröska jobba på att det blir 2 ggr 😅
Har märkt nu, de här 3 cyklarna jag haft, att jag bara har fertilt sexret 2 dagar före äl. På själva äl-dageb är det mycket torrare där nere så jag är lite tveksam kring det. Men möjligen så är det fertilt precis där uppe, för jag har svårt att tro att jag skulle vara icke fertil samma dag jag får äl 😅
Men då tänker jag att har vi det en gång när det blivit ett fertilt sekret så kommer vi haft sex tidigast 2 dagar före äl och det är ju helt okej.
Med senaste barnet hade vi några dagar i rad och sista vad 2 dagar före äl. Och det blev ju bra 😃
Ja, det är verkligen ett mirakel 🥰 så fint att tänka på det.
Känns ännu mer fint och speciellt den dag vi lyckas och om vi får behålla, nu när man är äldre och vet att rent procentmässigt så ä är det lägre chans vid varje äl pch höre procents risk för missfall. Då känns det verkligen wow när man kommit förbi allt det och graviditeten flyter på 😍😍😍